Digitaalinen markkinointisuunnitelma As Oy Kalajoen Herrain Hiekat
Kemi, Sanna (2017)
Kemi, Sanna
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017103116458
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017103116458
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli markkinointia, painottuen digitaaliseen markkinointiviestintään ja sen keinoihin. Menestyäkseen jokainen yritys tarvitsee toimivan markkinointisuunnitelman. Opinnäytetyössä keskityttiin digitaalisen viestinnän keinoihin sen edullisuuden, kohdennettavuuden sekä sen ajankohtaisuuden takia. Opinnäytetyössä käsiteltiin mm. markkinointimix, markkinoinnin osa-alueet, yrityksen markkinointiviestintästrategia, digitaalinen markkinointiviestintä ja siihen liittyvä lainsäädäntö, digitaalisen markkinointiviestinnän kanavat, inboundmarkkinointi, sisällöntuottaminen sekä sähköiset myyntikanavat.
Opinnäytetyön empiirisen osuuden tarkoituksena oli miettiä sopivat markkinointiviestinnän, eritoten digitaalisen markkinointiviestinnän, keinot ja kanavat As. Oy Kalajoen Herrain Hiekoille. Työssä mietittiin, millä keinoin palveluntarjoaja tavoittaisi uusia asiakkaita ja saisi viestittyä oikeanlaista mielikuvaa suhteellisen kireässä kilpailuympäristössä. Empiirisessä osuudessa tehtiin SWOT-analyysi sekä laadittiin digitaalinen markkinointisuunnitelma. Tässä markkinointisuunnitelmassa keskityttiin Facebookiin, hakukonemarkkinointiin, yrityksen omiin internet-sivuihin sekä sähköisiin myyntikanaviin. Kaikissa markkinointisuunnitelman toimenpiteissä
korostetaan vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa.
Opinnäytetyön empiirisen osuuden tarkoituksena oli miettiä sopivat markkinointiviestinnän, eritoten digitaalisen markkinointiviestinnän, keinot ja kanavat As. Oy Kalajoen Herrain Hiekoille. Työssä mietittiin, millä keinoin palveluntarjoaja tavoittaisi uusia asiakkaita ja saisi viestittyä oikeanlaista mielikuvaa suhteellisen kireässä kilpailuympäristössä. Empiirisessä osuudessa tehtiin SWOT-analyysi sekä laadittiin digitaalinen markkinointisuunnitelma. Tässä markkinointisuunnitelmassa keskityttiin Facebookiin, hakukonemarkkinointiin, yrityksen omiin internet-sivuihin sekä sähköisiin myyntikanaviin. Kaikissa markkinointisuunnitelman toimenpiteissä
korostetaan vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa.