Markkinointiviestintäsuunnitelma Compass Group Finland Oy:lle
Kasongo, Laetitia (2017)
Kasongo, Laetitia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052410003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052410003
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Compass Group Finland Oy:lle, joka kuuluu maailmaan johtavaan ravitsemus- ja tukipalvelukonserniin Compass Group PLC:hen. Compass Group PLC:n aloitti toimintansa vuonna 1941 Englannissa ja on laajentanut palveluitaan ympäri maailmaa. Suomen markkinoilla Compass Group Finland aloitti toiminnan vasta vuonna 2000.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Compass Group Finlandille käytännössä toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka myötä yritys lisää tunnettuutta sekä nykyisissä asiakkaissa että potentiaalisissa asiakkaissa. Suomen markkinoilla yritystä tunnetaan paremmin Eurest nimellä.
Opinnäytetyö on toteutettu vetoketjumallisesti eli jokaisessa luvussa on teoriaosuuden jälkeen empiirinen osuus, joka on laadittu haastatteluna. Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin pelkästään markkinointiviestintään ja sen keskeisimpiin osa-alueisiin. Työn lopputuloksena valmistui vuosikello vuodelle 2017, joka on pohjana tulevien vuosikellojen suunniteluille.
Työn lähtökohtana oli luoda yrityksen käyttöön markkinointiviestintäsuunnitelma, joka vastaa yrityksen vaatimuksiin ja tarpeisiin sekä suunnitelma, jonka pohjalta henkilöstö voi jatkossa toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää kentällä. Opinnäytetyön empiiriosuutta varten on haastateltu Compass Group Finland Oy:n myynti- ja asiakassuhdejohtaja Maarit Virkkala.
Työn lopussa toimeksiantoyritys sai selkeän kuvan jokaisen markkinointiviestintä kanavan tärkeydestä ja hyödystä yritykselle sekä selkeän markkinointiviestintäsuunnitelman ja vuosikellon, joiden avulla he voivat jatkossa ylläpitää ja jakaa markkinointiviestinnän työtehtävät keskenään ja toteuttaa vuosikellossa merkityt tehtävät määräajan puitteissa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Compass Group Finlandille käytännössä toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka myötä yritys lisää tunnettuutta sekä nykyisissä asiakkaissa että potentiaalisissa asiakkaissa. Suomen markkinoilla yritystä tunnetaan paremmin Eurest nimellä.
Opinnäytetyö on toteutettu vetoketjumallisesti eli jokaisessa luvussa on teoriaosuuden jälkeen empiirinen osuus, joka on laadittu haastatteluna. Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin pelkästään markkinointiviestintään ja sen keskeisimpiin osa-alueisiin. Työn lopputuloksena valmistui vuosikello vuodelle 2017, joka on pohjana tulevien vuosikellojen suunniteluille.
Työn lähtökohtana oli luoda yrityksen käyttöön markkinointiviestintäsuunnitelma, joka vastaa yrityksen vaatimuksiin ja tarpeisiin sekä suunnitelma, jonka pohjalta henkilöstö voi jatkossa toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää kentällä. Opinnäytetyön empiiriosuutta varten on haastateltu Compass Group Finland Oy:n myynti- ja asiakassuhdejohtaja Maarit Virkkala.
Työn lopussa toimeksiantoyritys sai selkeän kuvan jokaisen markkinointiviestintä kanavan tärkeydestä ja hyödystä yritykselle sekä selkeän markkinointiviestintäsuunnitelman ja vuosikellon, joiden avulla he voivat jatkossa ylläpitää ja jakaa markkinointiviestinnän työtehtävät keskenään ja toteuttaa vuosikellossa merkityt tehtävät määräajan puitteissa.