Sosiaalisen median hyödyntäminen tilitoimisto Villa Virtanen Oy:ssä
Alatalo, Piia (2017)
Alatalo, Piia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705148087
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705148087
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli kartoittaa sosiaalisen median kanavia ja selvittää soveltuvimmat kanavat pienen tilitoimiston hyötykäyttöön markkinoinnissaan. Lisäksi työssä tutkittiin, mitä kannattaa ottaa huomioon sosiaalisen median käyttöönotossa. Tutkimuksen pohjalta luotiin ohjeistus eli kehittämissuunnitelma sosiaalisen median hyödyntämiselle tilitoimistossa.
Teoriaosassa käsiteltiin taloushallintoa ja tilitoimistoalaa Suomessa, markkinoinnin digitalisoitumista ja sosiaalista mediaa.
Tutkimuksessa haastateltiin yrityksen omistajaa sekä tämän haastattelun tueksi laadittiin kyselylomake tilitoimistoyrittäjille, jotta voitiin selvittää muiden samankaltaisten yritysten osallistumista sosiaaliseen mediaan. Tutkimuksen tulokset antoivat teoriaa tukevaa tietoa sosiaalisen median käytöstä tilitoimistoissa.
Lopputuloksena oli teoriaan ja tutkimustuloksiin perustuva kehittämissuunnitelma sosiaalisen median käyttöä varten pienessä tilitoimistossa.
Teoriaosassa käsiteltiin taloushallintoa ja tilitoimistoalaa Suomessa, markkinoinnin digitalisoitumista ja sosiaalista mediaa.
Tutkimuksessa haastateltiin yrityksen omistajaa sekä tämän haastattelun tueksi laadittiin kyselylomake tilitoimistoyrittäjille, jotta voitiin selvittää muiden samankaltaisten yritysten osallistumista sosiaaliseen mediaan. Tutkimuksen tulokset antoivat teoriaa tukevaa tietoa sosiaalisen median käytöstä tilitoimistoissa.
Lopputuloksena oli teoriaan ja tutkimustuloksiin perustuva kehittämissuunnitelma sosiaalisen median käyttöä varten pienessä tilitoimistossa.