Martial arts package holidays in Japan: A market research
Schulman, Daniela (2016)
Schulman, Daniela
Yrkeshögskolan Arcada
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719431
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719431
Tiivistelmä
The customer for this thesis is a private person interested in either starting a company that organizes martial arts package holidays to Japan or working together with an already existing company for the same purpose. This thesis is a market research with the aim to find out if there is a demand for this type of tourism product among Finnish martial arts practitioners and what type of demand it is i.e. what the potential customers would like to have in such a holiday package. A subsidiary aim for the thesis is to come up with a product suggestion for the customer. The theoretical framework of the thesis consists of market research theories and specifically theories on online market research by Comley & Beaumont and Evans & Mathur as well as theories on product development in the tourism industry by Komppula & Boxberg among others. The research method used is an online survey in the form of a questionnaire with 15 questions about various things related to the package holiday such as accommodation, activities and the length and price of the holiday. The number of respondents is 223 of which the majority are men between the ages 25 and 50. Based on the results there is a clear interest among Finnish martial arts practitioners to travel to Japan on a martial arts themed package holiday. The most popular activities are practicing martial arts, visiting places with a connection to the Samurai era, trying different Japanese foods, regular sightseeing and visiting places with a connection to a specific school of martial arts. Based on the results of the research two product suggestions are made for the customer one of which is a holiday in Nagoya city and the other one a tour around Japan by train. Uppdragsgivaren för detta examensarbete är en privatperson med intresse att endera starta ett företag som organiserar paketresor till Japan med kampsportstema eller samarbeta med ett existerande företag för samma syfte. Examensarbetet är en marknadsundersökning där syftet är att ta reda på om det finns efterfrågan för en sådan här produkt bland finska kampsportsutövare och vad den efterfrågan är m.a.o. vad de potentiella kunderna skulle vilja ha i paketresan. Bisyftet för arbetet är att komma fram med ett produktförslag för uppdragsgivaren. Den teoretiska referensramen består av marknadsföringsteorier och mer specifikt online marknadsföringsteorier av Comley & Beaumont och Evans & Mathur såväl som teorier om produktutveckling inom turismbranschen av bland annat Komppula & Boxberg. Undersökningsmetoden som används är en online enkät med 15 frågor om olika saker relaterade till paketresan så som logi, aktiviteter och resans längd och pris. Antalet respondenter är 223 och av dem är majoriteten män mellan åldrarna 25 och 50. På basen av resultaten finns det ett klart intresse bland finska kampsportsutövare att åka till Japan på en paketresa med kampsportstema. De populäraste aktiviteterna var att träna kampsporter, besöka platser med en anslutning till Samuraj tiden, att pröva olika japanska maträtter, vanlig sightseeing och att besöka platsen med en anslutning till någon specifik kampsportsskola. På basen av resultaten från undersökningen görs två olika produktförslag för uppdragsgivaren av vilka den ena är en resa till staden Nagoya och den andra en rundtur till olika destinationer i Japan med tåg.