Kanta-asiakkuuksien hankinta paikallisessa yö-kerhossa, Case: Giggling Marlin Oy
Ylärakkola, Emmi (2016)
Ylärakkola, Emmi
Saimaan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111237
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111237
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli saada käsitys siitä, saadaanko työssä toteutettujen keinojen avulla uusia kanta-asiakkaita ja aiempia kanta-asiakkaita uusimaan jäsenyytensä paikallisessa yökerhossa. Työn toimeksiantaja oli Giggling Marlin Oy, joka kuuluu Night People Group -ravintolayhtiöön. Giggling Marlin sijaitsee Lappeenrannan keskustassa ja on perustettu alkukeväällä 2006. Toiminnallisena osana suunniteltiin ja toteutettiin mainosmateriaalia kampanja-ajankohdalle sekä valmisteltiin henkilökuntaa myyntityöhön ja sen kehittämiseen.
Teoria on koottu suomenkielisestä kirjallisuudesta sekä internet-lähteistä. Tutkimusmenetelmiä ei ole käytetty opinnäytetyössä, koska niistä ei ollut työn kannalta oleellista hyötyä. Teoriaa tuettiin omakohtaisella perustiedolla ja aiemmilla kokemuksilla.
Työn onnistumista arvioitiin kanta-asiakaskorttien myynnin määrän perusteella. Myyntitavoite saavutettiin toivotulla tavalla, eli ylitettiin aiemman ajankohdan myyntimäärä, ja opittiin samalla, mitä myynnin edistämisen keinoja on hyvä ottaa käyttöön tulevaisuudessa ja mitkä keinot eivät ole niin tehokkaita.
Teoria on koottu suomenkielisestä kirjallisuudesta sekä internet-lähteistä. Tutkimusmenetelmiä ei ole käytetty opinnäytetyössä, koska niistä ei ollut työn kannalta oleellista hyötyä. Teoriaa tuettiin omakohtaisella perustiedolla ja aiemmilla kokemuksilla.
Työn onnistumista arvioitiin kanta-asiakaskorttien myynnin määrän perusteella. Myyntitavoite saavutettiin toivotulla tavalla, eli ylitettiin aiemman ajankohdan myyntimäärä, ja opittiin samalla, mitä myynnin edistämisen keinoja on hyvä ottaa käyttöön tulevaisuudessa ja mitkä keinot eivät ole niin tehokkaita.