Myynninedistäminen tapahtumamarkkinoinnilla
Koski, Karoliina (2016)
Koski, Karoliina
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604084057
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604084057
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Ylivieskan Lindex Oy. Lindex on muotivaateketju, jonka valikoimassa on naisten- ja lastenvaatteita sekä asusteita. Lindexin valikoimaan kuuluu vaatteiden lisäksi kosmetiikka. Lindexillä on noin 490 myymälää ympäri maailmaa. Ylivieskan Lindexin valikoimaan kuuluu naisten- ja lastenvaatteet sekä asusteet. Ylivieskassa Lindex avattiin vuonna 2013.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin markkinointia ja tapahtuman järjestämistä. Käsittelin markkinoinnin osalta markkinoinnin käsitettä, kohderyhmää ja segmentointia, SWOT-analyysia, tavoitteita ja markkinoinnin kilpailukeinoja.
Tapahtuman järjestämisen tietoperustassa käsiteltiin tapahtumamarkkinointia, tapahtumaan liittyviä operatiivisia ja strategisia kysymyksiä sekä projektipäällikön ja ryhmän tehtäviä. Tietoperustan lopussa on tapahtuman tavoitteista, seurannasta ja raportoinnista.
Empiirisessä osiossa kävin läpi tapahtuman toteutusta Lindexille. Empiirisessä osiossa käsiteltin järjestämääni tapahtumaa suunnittelusta seurantaan saakka.
Kehittämistehtävänä oli suunnitella ja tehdä onnistunut tapahtuma Ylivieskan Lindexille. Päätavoitteena oli myynninedistäminen, mutta myös oma ammatillinen kasvu. Tapahtuma onnistui sekä myynnillisesti että asiakkaiden tyytyväisyydessä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin markkinointia ja tapahtuman järjestämistä. Käsittelin markkinoinnin osalta markkinoinnin käsitettä, kohderyhmää ja segmentointia, SWOT-analyysia, tavoitteita ja markkinoinnin kilpailukeinoja.
Tapahtuman järjestämisen tietoperustassa käsiteltiin tapahtumamarkkinointia, tapahtumaan liittyviä operatiivisia ja strategisia kysymyksiä sekä projektipäällikön ja ryhmän tehtäviä. Tietoperustan lopussa on tapahtuman tavoitteista, seurannasta ja raportoinnista.
Empiirisessä osiossa kävin läpi tapahtuman toteutusta Lindexille. Empiirisessä osiossa käsiteltin järjestämääni tapahtumaa suunnittelusta seurantaan saakka.
Kehittämistehtävänä oli suunnitella ja tehdä onnistunut tapahtuma Ylivieskan Lindexille. Päätavoitteena oli myynninedistäminen, mutta myös oma ammatillinen kasvu. Tapahtuma onnistui sekä myynnillisesti että asiakkaiden tyytyväisyydessä.