Employer branding : case company Stadium Finland
Härkönen, Ella (2015)
Härkönen, Ella
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721256
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721256
Tiivistelmä
Tämän päivän kilpailullisessa markkinatilanteessa on tärkeää, että työnantajat erottautuvat kilpailijoistaan mahdollisimman monipuolisesti. Luomalla houkuttelevan työnantajan brändikuvan yritysten on helpompi löytää, rekrytoida –ja pitää - parhaat mahdolliset työntekijät.
Kaikki alkaa lupauksesta: mitä yritys haluaa tarjota työntekijöilleen? Miksi heidän tulisi tehdä töitä juuri tälle yritykselle? Miten yritys saa pidettyä parhaat työntekijät palveluksessaan?
Tämä opinnäytetyö selittää, mitä työnantajan brändikuva tarkoittaa ja miksi se on tärkeä. Koska opinnäytetyön ohjaava yritys on voittoa tavoitteleva yritys, on tässä työssä erityisesti otettu huomioon se, miten yritykset hyötyvät hyvästä työnantajan brändikuvasta. Loppujen lopuksi jokaisella yrityksellä on oma työnantajan brändikuvansa – yritysten tehtävänä on päättää, tehdäkö siitä ensiluokkainen, vai antaako olla.
Opinnäytetyön ohjaava yritys on ruotsalainen Stadium. Stadium järjestää joka vuosi sisäisen työtyytyväisyyskyselyn selvittääkseen, miten annettu lupaus on ylläpidetty. Tämä opinnäytetyö keskittyy siihen, miten Stadium Suomen 400 työntekijää näkevät yrityksen työnantajana. Tämä opinnäytetyö ei vain kerro minkälainen työnantajan brändikuva Stadiumilla on tällä hetkellä, vaan myös kertoo mitä yrityksen tulisi tehdä parantaakseen kuvaa.
Vertailukohteena toimii järjestämäni tutkimus, jossa tutkittiin millainen käsitys ihmisillä, joita Stadium ei työllistä, on yrityksestä työnantajana. Sisäinen työnantajan brändikuva on erilainen kuin ulkoinen. Tämä kertoo niistä kohdista, missä Stadiumin tulisi parantaa toimintaansa, jotta potentiaaliset tulevat työntekijät saavat parhaimman mahdollisen kuvan yrityksestä työnantajana. Kaiken kaikkiaan, kyse ei ole siitä miten olla hyvä –vaan siitä miten olla paras.
Kaikki alkaa lupauksesta: mitä yritys haluaa tarjota työntekijöilleen? Miksi heidän tulisi tehdä töitä juuri tälle yritykselle? Miten yritys saa pidettyä parhaat työntekijät palveluksessaan?
Tämä opinnäytetyö selittää, mitä työnantajan brändikuva tarkoittaa ja miksi se on tärkeä. Koska opinnäytetyön ohjaava yritys on voittoa tavoitteleva yritys, on tässä työssä erityisesti otettu huomioon se, miten yritykset hyötyvät hyvästä työnantajan brändikuvasta. Loppujen lopuksi jokaisella yrityksellä on oma työnantajan brändikuvansa – yritysten tehtävänä on päättää, tehdäkö siitä ensiluokkainen, vai antaako olla.
Opinnäytetyön ohjaava yritys on ruotsalainen Stadium. Stadium järjestää joka vuosi sisäisen työtyytyväisyyskyselyn selvittääkseen, miten annettu lupaus on ylläpidetty. Tämä opinnäytetyö keskittyy siihen, miten Stadium Suomen 400 työntekijää näkevät yrityksen työnantajana. Tämä opinnäytetyö ei vain kerro minkälainen työnantajan brändikuva Stadiumilla on tällä hetkellä, vaan myös kertoo mitä yrityksen tulisi tehdä parantaakseen kuvaa.
Vertailukohteena toimii järjestämäni tutkimus, jossa tutkittiin millainen käsitys ihmisillä, joita Stadium ei työllistä, on yrityksestä työnantajana. Sisäinen työnantajan brändikuva on erilainen kuin ulkoinen. Tämä kertoo niistä kohdista, missä Stadiumin tulisi parantaa toimintaansa, jotta potentiaaliset tulevat työntekijät saavat parhaimman mahdollisen kuvan yrityksestä työnantajana. Kaiken kaikkiaan, kyse ei ole siitä miten olla hyvä –vaan siitä miten olla paras.