Asiakkaiden tyytyväisyys Tornio Golf Oy:n palveluihin
Leppikangas, Pia (2014)
Leppikangas, Pia
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501131236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501131236
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on asiakastyytyväisyys palveluita tarjoavassa yrityksessä. Toimeksiantajana oli Tornio Golf Oy. Tavoitteena oli kyselytutkimuksen avulla selvittää Green Zone Golfin asiakkaiden tyytyväisyyttä Tornio Golf Oy:n palveluihin, toiveita niiden kehittämisestä sekä selvittää, mitä mieltä asiakkaat ovat yrityksen hintatasosta.
Opinnäytetyöni teoriaosassa käsittelen golfin lisäksi palvelutuotetta sekä asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää, joka toteutettiin kyselytutkimuksena Webropol-ohjelmaa hyödyntäen.
Kysely laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa, joka lähetti sen asiakkailleen sähköpostitse. Asiakastyytyväisyyskysely oli avoinna viikon ajan 6.5. - 13.5.2014. Kysely lähetettiin 440 vastaanottajalle, ja siihen saatiin 110 vastausta. Tulokset analysoitiin Webropolin raporttityökalun avulla.
Pääsääntöisesti asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä Tornio Golf Oy:n palveluihin. Myös palautetta ja ideoita saatiin kiitettävästi, jotta palveluita voidaan kehittää jatkossa asiakkaille mieleisiksi. Asiakkaat olivat hintatasoonkin pääasiassa tyytyväisiä, mutta muutamat kokivat, että hinta-laatusuhde ei ole täysin kohdallaan.
Opinnäytetyöni teoriaosassa käsittelen golfin lisäksi palvelutuotetta sekä asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää, joka toteutettiin kyselytutkimuksena Webropol-ohjelmaa hyödyntäen.
Kysely laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa, joka lähetti sen asiakkailleen sähköpostitse. Asiakastyytyväisyyskysely oli avoinna viikon ajan 6.5. - 13.5.2014. Kysely lähetettiin 440 vastaanottajalle, ja siihen saatiin 110 vastausta. Tulokset analysoitiin Webropolin raporttityökalun avulla.
Pääsääntöisesti asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä Tornio Golf Oy:n palveluihin. Myös palautetta ja ideoita saatiin kiitettävästi, jotta palveluita voidaan kehittää jatkossa asiakkaille mieleisiksi. Asiakkaat olivat hintatasoonkin pääasiassa tyytyväisiä, mutta muutamat kokivat, että hinta-laatusuhde ei ole täysin kohdallaan.