VIESTINTÄ- JA MAINOSTOIMISTO LUOVINAN VERKKOSIVUT JA -NÄKYVYYS
Saarinen, Marjukka (2014)
Saarinen, Marjukka
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052910928
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052910928
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni suunnittelin verkkosivut perustamalleni viestintä- ja mainostoimisto Luovinalle sekä valitsin yritykselle sopivat sosiaalisen median kanavat. Yrityksen markkinointi tapahtuu pääasiassa verkossa, joten näiden palveluiden olemassaolo oli toiminnan kannalta oleellista. Verkkosivujen suunnittelussa keskityin sisällöntuottamiseen, tekniseen toteutukseen, ulkoasuun ja käytettävyyteen. Vertailin myös sosiaalisen median eri palveluita ja valitsin sopivimmat kanavat tukemaan verkkosivujen näkyvyyttä.
Tietoa opinnäytetyön aiheista etsin graafiseen suunnitteluun, verkkosuunnitteluun ja sosiaaliseen mediaan liittyvistä kirjoista sekä näiden alojen ammattilaisten verkkosivuilta. Toiminnallisen osuuden toteutin sekä aiemman osaamiseni että opinnäytetyön aikana hankittujen tietojen pohjalta.
Opinnäytetyön alussa kerroin yrityksen toiminnasta sekä työn tavoitteista. Tämän jälkeen esittelin lähteistä kerättyjä tietoja, joihin peilasin opinnäytetyössä tekemiäni ratkaisuja. Lopputuloksena verkkosivuista ja sosiaalisen median kanavista muotoutui toisiaan hyvin tukeva kokonaisuus. Verkkonäkyvyyttä tullaan silti jatkossakin kehittämään, sillä verkkosuunnittelun mahdollisuudet kehittyvät jatkuvasti ja ajantasaisuus on tärkeää erityisesti viestintäalan yritykselle.
Tietoa opinnäytetyön aiheista etsin graafiseen suunnitteluun, verkkosuunnitteluun ja sosiaaliseen mediaan liittyvistä kirjoista sekä näiden alojen ammattilaisten verkkosivuilta. Toiminnallisen osuuden toteutin sekä aiemman osaamiseni että opinnäytetyön aikana hankittujen tietojen pohjalta.
Opinnäytetyön alussa kerroin yrityksen toiminnasta sekä työn tavoitteista. Tämän jälkeen esittelin lähteistä kerättyjä tietoja, joihin peilasin opinnäytetyössä tekemiäni ratkaisuja. Lopputuloksena verkkosivuista ja sosiaalisen median kanavista muotoutui toisiaan hyvin tukeva kokonaisuus. Verkkonäkyvyyttä tullaan silti jatkossakin kehittämään, sillä verkkosuunnittelun mahdollisuudet kehittyvät jatkuvasti ja ajantasaisuus on tärkeää erityisesti viestintäalan yritykselle.