Laadunhallinta ja valvonta kylpyhuoneremontissa
Franssila, Veli-Pekka (2014)
Franssila, Veli-Pekka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403042839
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403042839
Tiivistelmä
Rakentamisen lopputuloksena tulisi olla korkealaatuinen lopputuote, johon sekä työn tilaaja sekä urakoitsija ovat tyytyväisiä. Näin ei kuitenkaan aina ole, sillä rakennusalalla laatu on saanut paljon kielteistä julkisuutta, osaksi myös sen vuoksi, että tilaajat osaavat tänä päivänä vaatia parempaa laatua. Saneerausten tarve kasvaa koko ajan, johon yritysten tulisi reagoida luomalla yrityksen sisälle arvoja, kuten ammattitaito, ammattiylpeys sekä asiakasystävällisyys. Tällaiset arvot omaavat yritykset tulevat tällöin myös todennäköisesti
menestymään tulevaisuudessa.
Tässä opinnäytetyössä tehtiin kylpyhuoneremontin tärkeimpien työvaiheiden kuvaus useiden kuvien avulla havainnollistamalla. Kuvina käytettiin ainoastaan Sementtityöt Franssila -yrityksen omien työmaiden kuvia.
Työn tarkoituksena oli antaa lukijalle selkeä kuva kylpyhuoneremontin vaiheista ja siitä, mihin tulee kiinnittää erityisesti huomiota kylpyhuonesaneerausta tehtäessä taikka tilattaessa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli myös antaa Sementtityöt Franssila -yrityksen nykyisille ja tuleville työntekijöille työkalu laadunhallintaan ja johtamiseen.
Työn tuloksena syntyi kylpyhuonesaneerauksen eri vaiheiden kuvaus yleisellä tasolla. Työssä käsitellään laatuun vaikuttaviin, erityistä huomiota, valvontaa ja ammattitaitoa vaativien työvaiheiden toteuttamista vaihe kerrallaan.
Johtopäätöksenä voitiin todeta kylpyhuoneremontissa olevan paljon työvaiheita, jotka vaativat erityistä huomiota ja valvontaa. Laadun kannalta kylpyhuoneremontin toteuttaminen on haasteellinen projekti, jossa informaation on kuljettava jokaiselle osapuolelle ja jossa kaikkien remonttiin osallistuvien osapuolten on toimittava yhteen saumattomasti.
menestymään tulevaisuudessa.
Tässä opinnäytetyössä tehtiin kylpyhuoneremontin tärkeimpien työvaiheiden kuvaus useiden kuvien avulla havainnollistamalla. Kuvina käytettiin ainoastaan Sementtityöt Franssila -yrityksen omien työmaiden kuvia.
Työn tarkoituksena oli antaa lukijalle selkeä kuva kylpyhuoneremontin vaiheista ja siitä, mihin tulee kiinnittää erityisesti huomiota kylpyhuonesaneerausta tehtäessä taikka tilattaessa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli myös antaa Sementtityöt Franssila -yrityksen nykyisille ja tuleville työntekijöille työkalu laadunhallintaan ja johtamiseen.
Työn tuloksena syntyi kylpyhuonesaneerauksen eri vaiheiden kuvaus yleisellä tasolla. Työssä käsitellään laatuun vaikuttaviin, erityistä huomiota, valvontaa ja ammattitaitoa vaativien työvaiheiden toteuttamista vaihe kerrallaan.
Johtopäätöksenä voitiin todeta kylpyhuoneremontissa olevan paljon työvaiheita, jotka vaativat erityistä huomiota ja valvontaa. Laadun kannalta kylpyhuoneremontin toteuttaminen on haasteellinen projekti, jossa informaation on kuljettava jokaiselle osapuolelle ja jossa kaikkien remonttiin osallistuvien osapuolten on toimittava yhteen saumattomasti.