ASIAKASTYYTYVÄISYYS JA PALVELUN LAATU : Case MiKin Grilli Ky
Kemppi, Meri (2013)
Kemppi, Meri
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061314040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061314040
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa MiKin Grillin asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. MiKin Grilli Ky on Perhossa toimiva grillikioski ja kahvio, jolle ei ole tehty aikaisempaa asiakastyytyväisyyskyselyä. MiKin Grilli siirtyi nykyisille omistajilleen alkuvuodesta 2012 ja se on siirtymässä uusiin toimitiloihin kesällä 2013. Asiakastyytyväisyyden kartoittaminen oli siis ajankohtaista.
Asiakastyytyväisyyskyselyä suoritettiin kahden viikon ajan huhti–toukokuussa 2013 MiKin Grillin toimitiloissa. Vastauksia saatiin 43 kappaletta.
Teoreettisessa osiossa käsitellään palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä ja sen vaikutusta liiketoimintaan. Empiirisessä osuudessa käydään läpi asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja analysoidaan lopputulosta. Tulokset analysoitiin käyttämällä SPSS-ohjelmaa.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että asiakkaiden tyytyväisyys MiKin Grilliin on hyvä. Tutkimuksen perusteella selvisi pieniä parannusehdotuksia, mutta yleisesti ottaen asiakastyytyväisyys oli hyvällä tasolla.
Tällä työllä on merkitystä toimeksiantajalle, koska asiakastyytyväiskyselyn tuloksia voidaan käyttää hyväksi uusien toimitilojen suunnittelussa.
Asiakastyytyväisyyskyselyä suoritettiin kahden viikon ajan huhti–toukokuussa 2013 MiKin Grillin toimitiloissa. Vastauksia saatiin 43 kappaletta.
Teoreettisessa osiossa käsitellään palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä ja sen vaikutusta liiketoimintaan. Empiirisessä osuudessa käydään läpi asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja analysoidaan lopputulosta. Tulokset analysoitiin käyttämällä SPSS-ohjelmaa.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että asiakkaiden tyytyväisyys MiKin Grilliin on hyvä. Tutkimuksen perusteella selvisi pieniä parannusehdotuksia, mutta yleisesti ottaen asiakastyytyväisyys oli hyvällä tasolla.
Tällä työllä on merkitystä toimeksiantajalle, koska asiakastyytyväiskyselyn tuloksia voidaan käyttää hyväksi uusien toimitilojen suunnittelussa.