Visual concept for a technological company : Creating a brand image
Griffin, Peter (2013)
Griffin, Peter
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060512972
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060512972
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoite oli luoda visuaalinen konsepti lääketieteen alalla toimivalle teknologiayritykselle. Asiakas on uutta korvatulehduskuumemittarikeksintöään markkinoille tuova pieni aloitteleva yritys. Yrityksellä ei ollut visuaalista konseptia eikä minkäänlaista brändiä, joten asiakas tarvitsi kaiken yrityksen ja tuotteen nimestä, logosta, käyntikorteista, esitteistä ja internetsivuista muuhun markkinointimateriaaliin tuotteen kuluttujamarkkinoille saamista varten.
Työssä perehdyttiin visuaalisen konseptin suunnitteluun ja toteutukseen sekä brändäykseen teknologiayritykselle. Värejä ja niiden merkitystä ja typografiaa sekä markkinointimateriaalien teknistä toteutusta kuten myös brändin säilyttämistä tutkittiin työssä asiakkaan yrityksen tarpeiden kautta.
Insinöörityö toteutettiin käyttäen työn alussa asiakkaan kanssa sovittuja tavoitteita ja ohjeistuksia. Asiakas antoi palautetta tärkeimmistä yrityksen brändiä koskevista seikoista, mutta visuaalisen konseptin ja myös materiaalien ulkoasun suunnittelu jätettiin kokonaan insinöörityönä tehtäväksi. Asiakas kuitenkin tarkisti ja hyväksyi kaikki yrityksen viralliset materiaalit.
Asiakas ei ollut vielä työn valmistumiseen mennessä saanut tuotettaan kuluttajamarkkinoita varten valmiiksi. Työssä toteutetut materiaalit ja ohjeistukset annettiin asiakkaalle ja asiakkaan kanssa sovittiin työn jatkamisesta insinöörityön päättymisen jälkeenkin.
Työ haastoi työskentelemään tehokkaasti ja itsenäisesti ison luokan projektissa, jossa lopputulos oli yksin omalla vastuulla. Työn jokainen vaihe toi mukanaan erilaisia haasteita, mutta suurimmat haasteet olivat ehdottomasti asiakaskommunikointi ja julkaisukelpoisen materiaalin saaminen asiakkaalta eri markkinointimateriaaleja varten. Työ onnistui erinomaisesti, ja asiakkaan kanssa jatkuva yhteistyö tuottaa varmasti vieläkin parempaa tulosta.
Työssä perehdyttiin visuaalisen konseptin suunnitteluun ja toteutukseen sekä brändäykseen teknologiayritykselle. Värejä ja niiden merkitystä ja typografiaa sekä markkinointimateriaalien teknistä toteutusta kuten myös brändin säilyttämistä tutkittiin työssä asiakkaan yrityksen tarpeiden kautta.
Insinöörityö toteutettiin käyttäen työn alussa asiakkaan kanssa sovittuja tavoitteita ja ohjeistuksia. Asiakas antoi palautetta tärkeimmistä yrityksen brändiä koskevista seikoista, mutta visuaalisen konseptin ja myös materiaalien ulkoasun suunnittelu jätettiin kokonaan insinöörityönä tehtäväksi. Asiakas kuitenkin tarkisti ja hyväksyi kaikki yrityksen viralliset materiaalit.
Asiakas ei ollut vielä työn valmistumiseen mennessä saanut tuotettaan kuluttajamarkkinoita varten valmiiksi. Työssä toteutetut materiaalit ja ohjeistukset annettiin asiakkaalle ja asiakkaan kanssa sovittiin työn jatkamisesta insinöörityön päättymisen jälkeenkin.
Työ haastoi työskentelemään tehokkaasti ja itsenäisesti ison luokan projektissa, jossa lopputulos oli yksin omalla vastuulla. Työn jokainen vaihe toi mukanaan erilaisia haasteita, mutta suurimmat haasteet olivat ehdottomasti asiakaskommunikointi ja julkaisukelpoisen materiaalin saaminen asiakkaalta eri markkinointimateriaaleja varten. Työ onnistui erinomaisesti, ja asiakkaan kanssa jatkuva yhteistyö tuottaa varmasti vieläkin parempaa tulosta.