Asiakastyytyväisyystutkimus opiskelijakahvilalle
Välimaa, Riku (2013)
Välimaa, Riku
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304305637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304305637
Tiivistelmä
Tämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Cafè Tsumpin asiakkaiden tyytyväisyys kahvilaan, sen tuotteisiin, palveluun ja kokonaisuuteen. Tarkoituksena oli saada käsitys siitä, mihin asiakkaat olivat tyytyväisiä ja missä olisi heidän mielestään parantamisen varaa.
Tutkimukseen osallistui 300 Cafè Tsumpin asiakasta. Kyselylomakkeessa pyydettiin asiakkaita kertomaan mielipiteitään kahvilan aukioloajoista, makeista sekä suolaisista tuotteista, makeisista, jonotuksesta sekä palvelun laadusta ja yleisestä ilmapiiristä.
Tammikuun 2013 aikana asiakkailta kerättiin kyselylomakkeen avulla tiedot tutkimusta varten. Kyselyt suoritettiin välittömästi sen jälkeen, kun asiakkaat olivat saaneet palvelua kahvilassa. Kyseessä oli kvantitatiivinen tutkimus, johon asiakkaat saivat halutessaan vastata nimettömästi. Tulosten analysoinnissa käytettiin SPSS-ohjelmaa.
Tulosten perusteella Cafè Tsumppi koettiin erittäin hyväksi kahvilaksi ja sen tuotteet sekä palvelu erinomaisiksi. Kahvila miellettiin opiskelijaystävälliseksi sekä kaikin puolin miellyttäväksi paikaksi viettää aikaa oppituntien välillä.
Tämä kysely antoi yritykselle tiedon siitä, että asiat ovat mallillaan. Tulevaisuudessa, kun Café Tsumpin työntekijät tekevät mahdollisen uuden tutkimuksen on tämä asiakastyytyväisyystutkimus hyvänä pohjana, johon voidaan verrata uuden kyselyn tuloksia.
Tutkimukseen osallistui 300 Cafè Tsumpin asiakasta. Kyselylomakkeessa pyydettiin asiakkaita kertomaan mielipiteitään kahvilan aukioloajoista, makeista sekä suolaisista tuotteista, makeisista, jonotuksesta sekä palvelun laadusta ja yleisestä ilmapiiristä.
Tammikuun 2013 aikana asiakkailta kerättiin kyselylomakkeen avulla tiedot tutkimusta varten. Kyselyt suoritettiin välittömästi sen jälkeen, kun asiakkaat olivat saaneet palvelua kahvilassa. Kyseessä oli kvantitatiivinen tutkimus, johon asiakkaat saivat halutessaan vastata nimettömästi. Tulosten analysoinnissa käytettiin SPSS-ohjelmaa.
Tulosten perusteella Cafè Tsumppi koettiin erittäin hyväksi kahvilaksi ja sen tuotteet sekä palvelu erinomaisiksi. Kahvila miellettiin opiskelijaystävälliseksi sekä kaikin puolin miellyttäväksi paikaksi viettää aikaa oppituntien välillä.
Tämä kysely antoi yritykselle tiedon siitä, että asiat ovat mallillaan. Tulevaisuudessa, kun Café Tsumpin työntekijät tekevät mahdollisen uuden tutkimuksen on tämä asiakastyytyväisyystutkimus hyvänä pohjana, johon voidaan verrata uuden kyselyn tuloksia.