Saimaan Sähkösuunnittelu Oy:n graafinen yritysilme
Turkkila, Tarja (2012)
Turkkila, Tarja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120217730
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120217730
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on graafisen ohjeistuksen laatiminen Saimaan Sähkösuunnittelu Oy:lle. Työssä tarkastellaan myös sitä, miten graafinen ilme syntyy ja mitkä seikat tulee huomioida suunnitteluprosessissa. Saimaan Sähkösuunnittelun graafista ilmettä vertaillaan samalla alueella toimiviin kilpailijayrityksiin. Vertailussa keskitytään logoon. Tarkoitus on myös tarkastella, miten graafinen ilme vaikuttaa yrityskuvan syntymiseen ja viestien välittymiseen. Viestien välittymistä tarkastellaan ulkomainosesimerkin kautta.
Saimaan Sähkösuunnittelu on perustettu vuonna 2010. Yritykselle suunniteltiin samana vuonna logo, jota yritys on käyttänyt nyt kaksi vuotta. Työn produktiivinen osuus koostuu kyseessä olevan yrityksen graafisesta ohjeistuksesta. Ohjeistukseen kuuluvat logo, käyntikortit, kirjelomakkeet, kirjekuoret, www-sivut, mainostekstiilejä ja muun muassa joulukortit. Tarkoituksena on täydentää graafista ohjeistusta niin, että yritykselle suunnitellaan puuttuvat elementit, kuten esimerkiksi www-sivun layout. Lopputuloksena Saimaan Sähkösuunnittelu Oy saa graafisen ohjeistuksen ja tietoa siitä, miten se erottuu yrityskuvansa kautta muista kilpailevista yrityksistä.
Saimaan Sähkösuunnittelu on perustettu vuonna 2010. Yritykselle suunniteltiin samana vuonna logo, jota yritys on käyttänyt nyt kaksi vuotta. Työn produktiivinen osuus koostuu kyseessä olevan yrityksen graafisesta ohjeistuksesta. Ohjeistukseen kuuluvat logo, käyntikortit, kirjelomakkeet, kirjekuoret, www-sivut, mainostekstiilejä ja muun muassa joulukortit. Tarkoituksena on täydentää graafista ohjeistusta niin, että yritykselle suunnitellaan puuttuvat elementit, kuten esimerkiksi www-sivun layout. Lopputuloksena Saimaan Sähkösuunnittelu Oy saa graafisen ohjeistuksen ja tietoa siitä, miten se erottuu yrityskuvansa kautta muista kilpailevista yrityksistä.