The home of a baby boomer : a market research of the real estate needs of the baby boomer in the upstate of South Carolina; the case of Rosewood Communities Inc.
Nyblom, Mia (2012)
Nyblom, Mia
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060712049
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060712049
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on markkinointitutkimus Rosewood Communities Inc. yhtiölle. Rosewood Communities toimii asuintalojen rakennuttajana South Carolina osavaltion pohjoisosissa. Yrityksen kohderyhmänä on ”the baby boomers” eli suurten ikäluokkien edustajat ja heille suunnattuina malleina ”the Cottages” asunnot. Kolme kysymystä, joihin tutkimus vastaa, on: ketkä ovat markkinoinnin kohteena, mitä he haluavat/tarvitsevat/arvostavat, sekä kuinka Rosewood Communities pystyy tarjoamaan heille tämän.
Kyseisen tutkimuksen tavoitteena onkin siis tutkia suurten ikäluokkien edustajia erottamalla heidät ikäryhmän perusteella väestörakenteessa. Tämä kuvaava tutkimus vaatii kohdemarkkinoinnin empiiristä tutkimusta; sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Näihin tutkimusmenetelmiin sisältyvät kyseessä olevan yrityksen omistajan haastattelu sekä Rosewood Communities yhtiön asiakkaille lähetettyjen kyselylomakkeiden perusteella saadut vastaukset.
Tutkimuksen perustana on teoreettinen kuluttajien käyttäytymisteoria sekä kohdemarkkinointiteoria. Kyseessä olevan yhtiön ympäristö, South Carolina osavaltion pohjoisosa, on esitetty ja keskusteltu tutkimuksessa. Suuret ikäluokat on määritelty, tutkittu teoreettisesti sekä heidän tarpeensa kiinteistöjen suhteen heidän jäätyään eläkkeelle on otettu huomioon ja määritelty opinnäytetyössä.
Tämän tutkimuksen luotettavuus ja voimassaolo ovat yhteydessä markkinoinnin kohderyhmänä olevaan väestörakenteen, suuriin ikäluokkiin, ja heidän asumiseen ”the Cottages” asunnoissa South Carolina osavaltion pohjoisosissa. Kaikki johtopäätökset, jotka on tehty joko tutkimuksessa käytettyjen kyselylomakkeiden, haastattelujen tai havaintojen perusteella koskevat ainoastaan tämän kyseisen opinnäytetyön olosuhteita.
Empiirinen analyysi osoittaa, että suurten ikäluokkien edustajille tärkeintä ovat perinteiset arvot: uskonto ja perhe. Kyseisen ryhmän edustajien työmoraali, koulutus sekä tulotaso yhdistettynä heidän uskoonsa ja perhearvoihinsa, muodostavat heistä vakaan kohderyhmän. Suuret ikäluokat arvostavat huoltovapaata asumista sekä asumisen sijoittumista lähelle heidän lapsiaan. Koska ”the Cottage” asunnon valitseminen tarkoittaa useimmissa tapauksissa muuttamista pienempään asuntoon, on varastointitilalle erityisen suuri tarve.
Rosewood Communities yhtiön sekä ”the Cottage” mallien sijoittamiselle on annettu suosituksia opinnäytetyössä. Nämä suositukset sisältävät parannusehdotuksia ”the Cottage” asuintaloihin: lisää varastointitilaa asuntopohjiin sekä markkinointistrategisia päätöksiä Rosewood Communities yhtiölle. Kyseisen opinnäytetyön käytännöllinen soveltuvuus Rosewood Communities yhtiölle tuli esille yhteistyössä tutkimuksen aikana sekä yhtiön aloitteena ottaa tutkimuksen perusteella tehdyt johtopäätökset sekä parannusehdotukset osaksi yhtiön jokapäiväistä toimintaa talonrakentajina.
Kyseisen tutkimuksen tavoitteena onkin siis tutkia suurten ikäluokkien edustajia erottamalla heidät ikäryhmän perusteella väestörakenteessa. Tämä kuvaava tutkimus vaatii kohdemarkkinoinnin empiiristä tutkimusta; sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Näihin tutkimusmenetelmiin sisältyvät kyseessä olevan yrityksen omistajan haastattelu sekä Rosewood Communities yhtiön asiakkaille lähetettyjen kyselylomakkeiden perusteella saadut vastaukset.
Tutkimuksen perustana on teoreettinen kuluttajien käyttäytymisteoria sekä kohdemarkkinointiteoria. Kyseessä olevan yhtiön ympäristö, South Carolina osavaltion pohjoisosa, on esitetty ja keskusteltu tutkimuksessa. Suuret ikäluokat on määritelty, tutkittu teoreettisesti sekä heidän tarpeensa kiinteistöjen suhteen heidän jäätyään eläkkeelle on otettu huomioon ja määritelty opinnäytetyössä.
Tämän tutkimuksen luotettavuus ja voimassaolo ovat yhteydessä markkinoinnin kohderyhmänä olevaan väestörakenteen, suuriin ikäluokkiin, ja heidän asumiseen ”the Cottages” asunnoissa South Carolina osavaltion pohjoisosissa. Kaikki johtopäätökset, jotka on tehty joko tutkimuksessa käytettyjen kyselylomakkeiden, haastattelujen tai havaintojen perusteella koskevat ainoastaan tämän kyseisen opinnäytetyön olosuhteita.
Empiirinen analyysi osoittaa, että suurten ikäluokkien edustajille tärkeintä ovat perinteiset arvot: uskonto ja perhe. Kyseisen ryhmän edustajien työmoraali, koulutus sekä tulotaso yhdistettynä heidän uskoonsa ja perhearvoihinsa, muodostavat heistä vakaan kohderyhmän. Suuret ikäluokat arvostavat huoltovapaata asumista sekä asumisen sijoittumista lähelle heidän lapsiaan. Koska ”the Cottage” asunnon valitseminen tarkoittaa useimmissa tapauksissa muuttamista pienempään asuntoon, on varastointitilalle erityisen suuri tarve.
Rosewood Communities yhtiön sekä ”the Cottage” mallien sijoittamiselle on annettu suosituksia opinnäytetyössä. Nämä suositukset sisältävät parannusehdotuksia ”the Cottage” asuintaloihin: lisää varastointitilaa asuntopohjiin sekä markkinointistrategisia päätöksiä Rosewood Communities yhtiölle. Kyseisen opinnäytetyön käytännöllinen soveltuvuus Rosewood Communities yhtiölle tuli esille yhteistyössä tutkimuksen aikana sekä yhtiön aloitteena ottaa tutkimuksen perusteella tehdyt johtopäätökset sekä parannusehdotukset osaksi yhtiön jokapäiväistä toimintaa talonrakentajina.