Blue Vertigo - The Sign Out : Musiikkivideon keinoja vangita mielenkiinto
Hautalahti, Matti (2012)
Hautalahti, Matti
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205208933
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205208933
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyöni kirjallinen osuus käsittelee musiikkivideon tekemistä yhtyeelle nimeltä Blue Vertigo kappaleeseen The Sign Out. Työssä käsitellään kaikki vaiheet tämän videon teosta aina esituotannosta valmiiseen lopputuotteeseen asti.
Video on bändille eräänlainen käyntikortti musiikistaan ja henkilöistä itsestään heidän ollessaan vuorovaikutuksessa keikkapaikkoihin, uuteen ja vanhaan kuulijakuntaan sekä levy-yhtiöihin. Mielestäni musiikkivideon tarkoitus on tuoda esiin bändin luonnetta ja tyyliä.
Koska vaikutan itse sekä musiikkivideon tuotantoryhmässä että bändin jäsenenä, täytyy minun omaksua uudenlainen rooli oman bändin ja itseni ohjaajana videon tuotannollisesta näkökulmasta ja päinvastoin bändiläisenä ymmärtää tuotannollisia näkökulmia ja vaatimuksia videon suhteen.
Toimin itse esituotannon ja tuotannon suunnittelijana, mutta minulla oli kuvauksissa apuna neljä henkeä käsittävä työryhmä, jolta sain neuvoja ja mielipiteitä koko tuotannon ajan.
Video on bändille eräänlainen käyntikortti musiikistaan ja henkilöistä itsestään heidän ollessaan vuorovaikutuksessa keikkapaikkoihin, uuteen ja vanhaan kuulijakuntaan sekä levy-yhtiöihin. Mielestäni musiikkivideon tarkoitus on tuoda esiin bändin luonnetta ja tyyliä.
Koska vaikutan itse sekä musiikkivideon tuotantoryhmässä että bändin jäsenenä, täytyy minun omaksua uudenlainen rooli oman bändin ja itseni ohjaajana videon tuotannollisesta näkökulmasta ja päinvastoin bändiläisenä ymmärtää tuotannollisia näkökulmia ja vaatimuksia videon suhteen.
Toimin itse esituotannon ja tuotannon suunnittelijana, mutta minulla oli kuvauksissa apuna neljä henkeä käsittävä työryhmä, jolta sain neuvoja ja mielipiteitä koko tuotannon ajan.