Kyselytutkimus Osuuskauppa Ympäristön asiakasomistajapostista
Tapola, Pinja (2012)
Tapola, Pinja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107548
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107548
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on kartoittaa Osuuskauppa Ympäristön asiakasomistajien tyytyväisyyttä heille kuukausittain lähetettävään asiakasomistajapostiin. Tyytyväisyyttä mitattiin kvantitatiivisen tutkimuksen avulla tammikuun 2012 alussa. Teoriaosuudessa käsitellään keskeisiä käsitteitä, kuten asiakasviestintää, asiakastyytyväisyyttä ja asiakasomistajuutta. Aiheita käsitellään niistä näkökulmista, jotka ovat tutkimuksen kannalta olennaisia. Lähteinä on käytetty aiheen kannalta olennaisia lähteitä kuten Elisa Juholinin teoksia Communicare 2006 ja Arvioi ja paranna, viestinnän mittaamisen opas 2010. Työn empiirisessä osuudessa kerrotaan, kuinka kyselytutkimusprosessi edennyt. Tutkimuksen mukaan asiakasomistajat ovat tyytyväisiä asiakasomistajapostiinsa, eikä suuria epäkohtia ilmennyt. Tutkimus oli kuitenkin tärkeä, sillä esille tuli joitakin toistuvia toiveita asiakasomistajien vastauksissa.