Teemaviikolla lähemmäs asiakkaita : FashionFest, näin me sen koimme
Hautamäki, Katja; Hukkanen, Mirka (2012)
Hautamäki, Katja
Hukkanen, Mirka
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202082007
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202082007
Tiivistelmä
Tämän päivän asiakas on tottunut saamaan hyvää palvelua. Miten yritys voi palvelu- ja myyntikulttuurillaan erottautua kilpailijoista? Lisäämällä arkeen, jotain yllättävää, normaalista asiakaspalvelutapahtumasta poikkeavaa. Asiakaskokemuksiin panostamalla pystytään erilaistumaan ja erilaistamaan yritysten palvelutarjontaa. Brändikeskeisyys ei yksin riitä kilpailijoista erottautumiseen, joten toimintaa tulee muokata asiakaslähtöisemmäksi. Asiakaspalvelussa on osattava tunnistaa asiakkaan todellinen tarve, ratkaista ongelmia ja odottamattomia tilanteita sekä haluttava tuottaa odotukset ylittävää palvelua. Radikaalisti ajateltuna yritys on olemassa asiakasta varten, ei toisin päin.
Opinnäytetyömme tavoite oli luoda Espoon Iso Omenan Vero Modalle tapahtuma tai teema, jonka avulla saadaan ylläpidettyä asiakassuhteita, eritoten Vero Modan kanta-asiakkaiden eli Customer Club-jäsenten kanssa. Olennaista toimeksiannossa oli teeman uudelleen hyödynnettävyys. Työmme keskeisiä asioita olivat asiakaskokemusten sisäistäminen, tapahtumajärjestämisen ja -markkinoinnin suunnittelu sekä verkostoituminen yhteistyökumppaneiden kanssa. Toiminnallisena osuutena suunnittelimme ja toteutimme toimeksiantajalle pikkujoulukauteen sijoittuneen FashionFest-teemaviikon.
Tapahtumanjärjestämisen jatkumisen kannalta on olennaista, että myymälä sitoutuu tapahtumaan, on tietoinen teemasta sekä tapahtumanjärjestämisen vaiheista. Tarkemman kuvauksen FashionFestistä selvitämme opinnäytetyössämme, joka toimii raporttina toteutukselle. Tuotoksen olemme tehneet täydellä sydämellä itsemme näköiseksi. Persoonallisuus oli tekemisen tavoitteista numero yksi. Kirjallisen työn punaisena lankana toimi suunnitelman, tavoitteiden, toteutuksen sekä arvioinnin havainnollistaminen.
Kaikki alkoi yhteisistä koulumatkoista vuonna 2009. Kävely tuulessa ja tuiskussa yhdisti. Taivallettujen kilometrien rohkaisemana lähdimme myös opinnäytetyön toteuttamisen tielle. Alkumatka sujui kuin kevyimmät aamukäyskentelyt. Toteutuksen H-hetken lähetessä, tunnelma alkoi muistuttaa loskaista marraskuuta. Onneksi sekaan mahtui kirkkaita auringonpilkahduksia. Kunnes vihdoin, ympyrä sulkeutuu. Me, saman koulutien kulkijat, viemme opintomme päätökseen.
Opinnäytetyömme tavoite oli luoda Espoon Iso Omenan Vero Modalle tapahtuma tai teema, jonka avulla saadaan ylläpidettyä asiakassuhteita, eritoten Vero Modan kanta-asiakkaiden eli Customer Club-jäsenten kanssa. Olennaista toimeksiannossa oli teeman uudelleen hyödynnettävyys. Työmme keskeisiä asioita olivat asiakaskokemusten sisäistäminen, tapahtumajärjestämisen ja -markkinoinnin suunnittelu sekä verkostoituminen yhteistyökumppaneiden kanssa. Toiminnallisena osuutena suunnittelimme ja toteutimme toimeksiantajalle pikkujoulukauteen sijoittuneen FashionFest-teemaviikon.
Tapahtumanjärjestämisen jatkumisen kannalta on olennaista, että myymälä sitoutuu tapahtumaan, on tietoinen teemasta sekä tapahtumanjärjestämisen vaiheista. Tarkemman kuvauksen FashionFestistä selvitämme opinnäytetyössämme, joka toimii raporttina toteutukselle. Tuotoksen olemme tehneet täydellä sydämellä itsemme näköiseksi. Persoonallisuus oli tekemisen tavoitteista numero yksi. Kirjallisen työn punaisena lankana toimi suunnitelman, tavoitteiden, toteutuksen sekä arvioinnin havainnollistaminen.
Kaikki alkoi yhteisistä koulumatkoista vuonna 2009. Kävely tuulessa ja tuiskussa yhdisti. Taivallettujen kilometrien rohkaisemana lähdimme myös opinnäytetyön toteuttamisen tielle. Alkumatka sujui kuin kevyimmät aamukäyskentelyt. Toteutuksen H-hetken lähetessä, tunnelma alkoi muistuttaa loskaista marraskuuta. Onneksi sekaan mahtui kirkkaita auringonpilkahduksia. Kunnes vihdoin, ympyrä sulkeutuu. Me, saman koulutien kulkijat, viemme opintomme päätökseen.