Stamkunders behov av tjänster på kryssningsfartyg : Case; Viking Line M/S Amorella
Virkkala, Katri (2011)
Virkkala, Katri
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120917804
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120917804
Tiivistelmä
Matkailuala elää jatkuvassa muutoksessa, ja liiketoimintansa kehittämiseen pyrkivien matkailuyritysten on jatkuvasti tarkkailtava asiakkaidensa ostokäyttäytymistä sekä tarpeita. Menestyksekäs tuotekehitystyö auttaa yritystä pysymään ajan hermolla, parantamaan palveluiden laatua sekä rakentamaan houkuttelevuutta asiakkaiden keskuudessa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää vastaako Viking Line M/S Amorellan ny-kyinen palveluvalikoima kanta-asiakkaiden tarpeisiin. Lisäksi selvitetään ilmeneekö asiakkaiden keskuudessa tarvetta palvelukehitykselle tai uusille palveluille. Haastattelu- tutkimuksen avulla rakennettiin syvällinen käsitys asiakastarpeista. Haastattelut toteutettiin risteilyn aikana M/S Amorellalla kanta-asiakkaiden keskuudessa.
Tutkimustuloksissa ei ilmene selkeää tarvetta uusille palveluille. Kuitenkin joidenkin olemassa olevien palveluiden kohdalla kehitystyö kasvattaisi palveluiden arvoa asiakkaille.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää vastaako Viking Line M/S Amorellan ny-kyinen palveluvalikoima kanta-asiakkaiden tarpeisiin. Lisäksi selvitetään ilmeneekö asiakkaiden keskuudessa tarvetta palvelukehitykselle tai uusille palveluille. Haastattelu- tutkimuksen avulla rakennettiin syvällinen käsitys asiakastarpeista. Haastattelut toteutettiin risteilyn aikana M/S Amorellalla kanta-asiakkaiden keskuudessa.
Tutkimustuloksissa ei ilmene selkeää tarvetta uusille palveluille. Kuitenkin joidenkin olemassa olevien palveluiden kohdalla kehitystyö kasvattaisi palveluiden arvoa asiakkaille.