Markkinointisuunnitelma Lappeenrannan musiikkiopistolle
Kuukka, Saila (2011)
Kuukka, Saila
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717550
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717550
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma Lappeenrannan musiikkiopistolle lukuvuodeksi 2012–2013. Markkinointisuunnitelma on tehty koulutusorganisaation käyttöön sopivaksi, ja siinä on käytetty keskeisimpiä markkinoinnin suunnittelun periaatteita. Suunnitelman avulla Lappeenrannan musiikkiopisto voi kehittää omaa markkinointiaan seuraamalla suunnitelmassa esitettyjä kehittämiskohtia.
Työn kirjallisuusosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua pitkän sekä lyhyen tähtäimen näkökulmasta, suunnitteluprosessin vaiheita sekä voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden markkinointiviestintää. Kirjallisuusosuus sisältää myös esittelyn musiikkiopistotoiminnasta Suomessa.
Empiriaosuus alkaa Lappeenrannan musiikkiopiston perustietojen esittelyllä. Markkinointisuunnitelma on tehty kirjallisten lähteiden perusteella, ja siinä on esitetty seitsemän eri toimenpidettä lukuvuodelle 2012–2013.
Opinnäytetyö tarjoaa Lappeenrannan musiikkiopistolle markkinointisuunnitelman mallin lukuvuodelle 2012–2013, jota se voi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Suunnitelma esiteltiin musiikkiopiston rehtorille ja toimistosihteerille, jotka arvioivat suunnitelman soveltuvuutta musiikkiopiston toimintaan. Markkinointisuunnitelma luovutetaan Lappeenrannan musiikkiopiston käytettäväksi, ja sen toteutus jää musiikkiopiston rehtorin vastuulle.
Työn kirjallisuusosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua pitkän sekä lyhyen tähtäimen näkökulmasta, suunnitteluprosessin vaiheita sekä voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden markkinointiviestintää. Kirjallisuusosuus sisältää myös esittelyn musiikkiopistotoiminnasta Suomessa.
Empiriaosuus alkaa Lappeenrannan musiikkiopiston perustietojen esittelyllä. Markkinointisuunnitelma on tehty kirjallisten lähteiden perusteella, ja siinä on esitetty seitsemän eri toimenpidettä lukuvuodelle 2012–2013.
Opinnäytetyö tarjoaa Lappeenrannan musiikkiopistolle markkinointisuunnitelman mallin lukuvuodelle 2012–2013, jota se voi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Suunnitelma esiteltiin musiikkiopiston rehtorille ja toimistosihteerille, jotka arvioivat suunnitelman soveltuvuutta musiikkiopiston toimintaan. Markkinointisuunnitelma luovutetaan Lappeenrannan musiikkiopiston käytettäväksi, ja sen toteutus jää musiikkiopiston rehtorin vastuulle.