Ryhmä-Theraplayn merkitys erityistä tukea tarvitsevien lasten vuorovaikutustaitoihin ja sosiaalisiin suhteisiin
Ahola, Maiju (2011)
Ahola, Maiju
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916124
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916124
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ryhmä-Theraplayn merkitystä erityistä tukea tarvitsevien lasten vuorovaikutustaitoihin ja sosiaalisiin suhteisiin.
Kyseessä on tutkimuksellinen opinnäytetyö, johon olen tutkimusmenetelminä käyttänyt systemaattista havainnointia ja teemahaastattelua.
Opinnäytetyöni teoriaosuudessa olen perehtynyt Theraplay-menetelmään ja sen loogiseen jatkeeseen ryhmä-Theraplayhin, sekä sosiaalisiin taitoihin. Lisäksi olen perehtynyt erityistä tukea tarvitseviin lapsiin ja tarkemmin niihin vaikeuksiin, joita havainnoimillani lapsilla on.
Kyseessä on tutkimuksellinen opinnäytetyö, johon olen tutkimusmenetelminä käyttänyt systemaattista havainnointia ja teemahaastattelua.
Opinnäytetyöni teoriaosuudessa olen perehtynyt Theraplay-menetelmään ja sen loogiseen jatkeeseen ryhmä-Theraplayhin, sekä sosiaalisiin taitoihin. Lisäksi olen perehtynyt erityistä tukea tarvitseviin lapsiin ja tarkemmin niihin vaikeuksiin, joita havainnoimillani lapsilla on.