Utveckling av Chico’s Myrbackas terrass
Sundqvist, Erika (2011)
Sundqvist, Erika
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104275036
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104275036
Tiivistelmä
Tavoite tässä opinnäytetyössä on kehittää Chico’s Myyrmäen terassin liikeidea ja tutkia miten terassia voi kehittää niin että siitä tulisi tuottava kesäisin. Tavoite on myös saada terassi niin viihtyisäksi että asiakkaat haluavat palata sinne. Tavoitteena on myös valmistaa henkilökuntaa etukäteen tehokkaalla sisäisellä markkinoimisella että he voivat myydä terassia asiakkaille.
Teoria on jaettu kahteen isompaan luokaan; liikeidea ja markkinointi ja tuotekehitys. Näitä teorioita tarvitaan kun yritetään kehittää ideaa ja tehdä hyvä liikeidea sekä markkinoida ideaa asiakkaille. Tärkein näistä teorioista ovat tuotekehitys koska sitä tarvitaan kun kehitetään idea joka on jo olemassa paperilla.
Tähän työhön tehtiin kaksi tutkimusta että saataisiin tietää mitä mieltä asiakkaat ovat terassista ja sen ulkonäöistä. Tutkimuksiin käytettiin yksi kvalitatiivinen menetelmä joka oli haastattelu ja yksi kvantitatiivinen menetelmä joka oli asiakastutkimus. Asiakastutkimus tehtiin kesällä 2010 ja haastattelut tehtiin keväällä 2011.
Asiakastutkimuksen ja haastatteluiden tulokset näyttivät että Chicoksella on vielä pitkä matka ennen kun terassi on viihtyisä. Tulokset kertoivat myös että ainoa hyvä asia oli että terassille paistaa aurinko melkein koko päivän. Terassin kehittämisen pitää jatkua myös tulevaisuudessa.
Teoria on jaettu kahteen isompaan luokaan; liikeidea ja markkinointi ja tuotekehitys. Näitä teorioita tarvitaan kun yritetään kehittää ideaa ja tehdä hyvä liikeidea sekä markkinoida ideaa asiakkaille. Tärkein näistä teorioista ovat tuotekehitys koska sitä tarvitaan kun kehitetään idea joka on jo olemassa paperilla.
Tähän työhön tehtiin kaksi tutkimusta että saataisiin tietää mitä mieltä asiakkaat ovat terassista ja sen ulkonäöistä. Tutkimuksiin käytettiin yksi kvalitatiivinen menetelmä joka oli haastattelu ja yksi kvantitatiivinen menetelmä joka oli asiakastutkimus. Asiakastutkimus tehtiin kesällä 2010 ja haastattelut tehtiin keväällä 2011.
Asiakastutkimuksen ja haastatteluiden tulokset näyttivät että Chicoksella on vielä pitkä matka ennen kun terassi on viihtyisä. Tulokset kertoivat myös että ainoa hyvä asia oli että terassille paistaa aurinko melkein koko päivän. Terassin kehittämisen pitää jatkua myös tulevaisuudessa.