Verkkomainonnan suunnittelu Mini Hotelli Fortunalle
Lamminheimo, Liubov (2010)
Lamminheimo, Liubov
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101071080
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101071080
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisilla välineillä ja toimenpiteillä on mahdollista tehostaa yrityksen mainontaa verkossa ja laatia verkkomainonnan suunnittelu Mini Hotelli Fortunalle.
Mini Hotelli Fortuna sijaitsee Pietarissa ja siellä hotellialalla kilpailu kiristyy jatkuvasti. Huonetarjonta eli hotellikapasiteetti kasvaa Pietarin alueella vauhdilla. Tässä tilanteessa pienelle yritykselle haasteena on ymmärtää toimintaympäristön muutokset ajoissa ja reagoida nopeasti markkinoiden muutoksiin. Yksi keinoista, jonka avulla matkailualan pieni yritys voi toimia selviytyäkseen kilpailussa, on verkkomainonnan tehostaminen.
Tässä opinnäytetyössä on selkeästi kaksi osaa, joista toinen on teoriaosuus ja toinen on verkkosuunnittelun laatiminen. Teoriaosuudessa tarkasteltiin minkälaisia mahdollisuuksia on nykyään internetmarkkinoinnissa ja miten nykyisten teknologioiden avulla on mahdollista tehostaa mainontaa Internetissä.
Verkkomainonnan laatiminen toteutettiin teoreettisen osan pohjalta. Opinnäytetyön tuloksena on verkkomainonnan suunnittelu, jossa annettiin yritykselle toimintasuosituksia, miten se voi parhaiten hyödyntää verkkomainonnan välineitä.
Mini Hotelli Fortuna sijaitsee Pietarissa ja siellä hotellialalla kilpailu kiristyy jatkuvasti. Huonetarjonta eli hotellikapasiteetti kasvaa Pietarin alueella vauhdilla. Tässä tilanteessa pienelle yritykselle haasteena on ymmärtää toimintaympäristön muutokset ajoissa ja reagoida nopeasti markkinoiden muutoksiin. Yksi keinoista, jonka avulla matkailualan pieni yritys voi toimia selviytyäkseen kilpailussa, on verkkomainonnan tehostaminen.
Tässä opinnäytetyössä on selkeästi kaksi osaa, joista toinen on teoriaosuus ja toinen on verkkosuunnittelun laatiminen. Teoriaosuudessa tarkasteltiin minkälaisia mahdollisuuksia on nykyään internetmarkkinoinnissa ja miten nykyisten teknologioiden avulla on mahdollista tehostaa mainontaa Internetissä.
Verkkomainonnan laatiminen toteutettiin teoreettisen osan pohjalta. Opinnäytetyön tuloksena on verkkomainonnan suunnittelu, jossa annettiin yritykselle toimintasuosituksia, miten se voi parhaiten hyödyntää verkkomainonnan välineitä.