"Kyllähän sitä yhren yön on vaikka airan vittaksena..." : kanta-asiakkaiden asiakastyytyväisyyden kehittäminen Hotelli Pohjanhovissa
Heikkilä, Anna-Maria (2010)
Heikkilä, Anna-Maria
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112215012
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112215012
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Hotelli Rantasipi Pohjanhovin kanta-asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä ja kehittää hotellin palveluja kanta-asiakkaiden näkökulmasta. Tutkimusongelmana työssäni oli se, että ovatko Hotelli Rantasipi Pohjanhovin kanta-asiakkaat asiakastyytyväisiä.
Opinnäytetyössäni olen käsitellyt teoriaa seuraavista aiheista: asiakkuuden hallinnasta, asiakasuskollisuudesta, kanta-asiakkuudesta ja siihen liittyvistä asioista kuten kanta-asiakasmarkkinoinnista, asiakastyytyväisyydestä sekä Hotelli Rantasipi Pohjanhovin historiasta ja nykyajasta.
Työssäni käytin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tätä tutkimusmenetelmää käytin siksi, että tutkittavia kohteita oli lukumäärällisesti paljon sekä tuloksia käsittelin lukuina. Tutkimusaineiston sain tekemällä lomakekyselyn Hotelli Rantasipi Pohjanhovin kanta-asiakkaille.
Kyselyyn vastanneet olivat melko tyytyväisiä Hotelli Rantasipi Pohjanhovin palveluista ja tuotteista. Suurinta kritiikkiä vastanneiden mielestä saivat hotellihuoneet sekä lämpimän autotallin puuttuminen. Johtopäätöksenä voidaankin sanoa, että Hotelli Rantasipi Pohjanhovin kanta-asiakkaat ovat melko asiakastyytyväisiä sekä kanta-asiakkuus ja kanta-asiakasedut vaikuttavat runsaasti heillä hotellin valintaan.
Opinnäytetyössäni olen käsitellyt teoriaa seuraavista aiheista: asiakkuuden hallinnasta, asiakasuskollisuudesta, kanta-asiakkuudesta ja siihen liittyvistä asioista kuten kanta-asiakasmarkkinoinnista, asiakastyytyväisyydestä sekä Hotelli Rantasipi Pohjanhovin historiasta ja nykyajasta.
Työssäni käytin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tätä tutkimusmenetelmää käytin siksi, että tutkittavia kohteita oli lukumäärällisesti paljon sekä tuloksia käsittelin lukuina. Tutkimusaineiston sain tekemällä lomakekyselyn Hotelli Rantasipi Pohjanhovin kanta-asiakkaille.
Kyselyyn vastanneet olivat melko tyytyväisiä Hotelli Rantasipi Pohjanhovin palveluista ja tuotteista. Suurinta kritiikkiä vastanneiden mielestä saivat hotellihuoneet sekä lämpimän autotallin puuttuminen. Johtopäätöksenä voidaankin sanoa, että Hotelli Rantasipi Pohjanhovin kanta-asiakkaat ovat melko asiakastyytyväisiä sekä kanta-asiakkuus ja kanta-asiakasedut vaikuttavat runsaasti heillä hotellin valintaan.