Matkaoppaan työ Floridassa
Sammalmaa, Mervi (2010)
Sammalmaa, Mervi
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111814742
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111814742
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aihe oli Matkaoppaantyö Floridassa. Kvalitatiivinen tutkimus tehtiin asiakkaillemme koskien opastyön tärkeyttä ja sen merkitystä ulkomaan lomakohteessa. Työssä verrattiin erilaisten palvelujen tärkeyttä, joita asiakkaille tarjottiin.
Toimeksiantaja opinnäytetyössäni oli Tours International America. Yritys on amerikkalainen matkatoimisto jolla on toimistot Miamissa, New Yorkissa ja Helsingissä. Päätoimisto sijaitsee Beverly Hillissä.
Olin työharjoittelussa Yhdysvalloissa 2008-2010. Tours Internationalin suurin asiakas Miamissa oli Aurinkomatkat. Tours Internationalin tehtävänä oli toimia Aurinkomatkojen agenttiyrityksenä ulkomaan turistikohteessa, ja se johti myös koko opastoimintaa ja asiakaspalvelua.
Käytettävissäni oli Aurinkomatkojen tutkimustulokset heidän omasta asiakaskyselystään. Vertasin niitä omaan tutkimukseeni opastyön osalta. Aurinkomatkojen tutkimus käsitteli loman ja palvelun onnistumista ja asioiden sujuvuutta, kun taas tutkimuksessani keskityin palvelun tärkeyteen asiak-kaalle.
Tutkimustuloksissa tärkeimmäksi palveluksi nousi lentokenttäkuljetus kohteessa. Aurinkomatkojen tutkimustuloksissa paras tulos saatiin opaspalvelusta. Johtopäätöksenä oli, että kausi 2009 oli Aurinkomatkojen arvosanoihin nojaten onnistunut. Eniten kehitettävää tulevaisuuteen jäi tervetulotilaisuuden pitämiseen, se arvostettiin heikoimpien palvelujen joukkoon.
Opinnäytetyössäni käsittelin asiakaspalvelua, asiakkaan kohtaamista, matkustamista USA: ssa ja Floridassa sekä matkaoppaan työtä.
Toimeksiantaja opinnäytetyössäni oli Tours International America. Yritys on amerikkalainen matkatoimisto jolla on toimistot Miamissa, New Yorkissa ja Helsingissä. Päätoimisto sijaitsee Beverly Hillissä.
Olin työharjoittelussa Yhdysvalloissa 2008-2010. Tours Internationalin suurin asiakas Miamissa oli Aurinkomatkat. Tours Internationalin tehtävänä oli toimia Aurinkomatkojen agenttiyrityksenä ulkomaan turistikohteessa, ja se johti myös koko opastoimintaa ja asiakaspalvelua.
Käytettävissäni oli Aurinkomatkojen tutkimustulokset heidän omasta asiakaskyselystään. Vertasin niitä omaan tutkimukseeni opastyön osalta. Aurinkomatkojen tutkimus käsitteli loman ja palvelun onnistumista ja asioiden sujuvuutta, kun taas tutkimuksessani keskityin palvelun tärkeyteen asiak-kaalle.
Tutkimustuloksissa tärkeimmäksi palveluksi nousi lentokenttäkuljetus kohteessa. Aurinkomatkojen tutkimustuloksissa paras tulos saatiin opaspalvelusta. Johtopäätöksenä oli, että kausi 2009 oli Aurinkomatkojen arvosanoihin nojaten onnistunut. Eniten kehitettävää tulevaisuuteen jäi tervetulotilaisuuden pitämiseen, se arvostettiin heikoimpien palvelujen joukkoon.
Opinnäytetyössäni käsittelin asiakaspalvelua, asiakkaan kohtaamista, matkustamista USA: ssa ja Floridassa sekä matkaoppaan työtä.