Virtuaalimaailman toteuttaminen Unity 3D -pelinkehitystyökalulla : Case: VirtuaaliViipuri
Kopu, Eero (2010)
Kopu, Eero
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010102713981
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010102713981
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Tampereen ammattikorkeakoulun alainen VirtuaaliViipuri-projekti. Opinnäytetyössä tarkoituksena oli selvittää, voisiko Unity 3D -pelinkehitystyökalua soveltaa VirtuaaliViipurin liikkuvan maailman toteuttamiseen. Osana selvitystä toteutettiin erilaisia demoja, joita VirtuaaliViipuri-projektin parissa jatkossa työskentelevät voivat käyttää hyödyksi, mahdollista laajempaa kokonaisuutta tehdessä. Selvityksen lopputuloksena saavutettiin käsitys siitä, millaisia kokonaisuuksia VirtuaaliViipurista Unity 3D:llä on järkevä käyttää hyväksi. Hyötyä opinnäytetyöstä saavat niin VirtuaaliViipuri-projektin parissa jatkavat opiskelijat kuin muutkin Archicadilla toteutettujen mallien esittelykäyttöön valjastamista suunnittelevat. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on myös antaa reaaliaikaiseen grafiikkaan perehtymättömälle käsitys siitä, mitä reaaliaikainen grafiikka tarkoittaa, millaisia mahdollisuuksia ja millaisia rajoitteita sillä on.