Ken perehtyy se harvoin erehtyy : Perehdytyskansio sairaanhoitajan vastaanotolle
Holappa, Marko; Hiltunen, Tarja; Riekki, Vuokko (2010)
Holappa, Marko
Hiltunen, Tarja
Riekki, Vuokko
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010101113590
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010101113590
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Hiltunen, Tarja, Holappa, Marko ja Riekki, Vuokko. Projektityö: ”Ken perehtyy se harvoin erehtyy”. Perehdytyskansio sairaanhoitajan vastaanotolle. Oulu, syksy 2010, 31 s + 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Pohjoinen, Oulu. Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tehtävänä oli tuottaa Utajärven terveysaseman sairaanhoitajien vastaanotolle sähköinen päivitettävä perehdytyskansio. Perehdytyskansio sisältää terveysaseman esittelyn, sairaanhoitajan hoitotyön osaamisvaatimukset, työturvallisuus- sekä muita yleisiä ohjeita ja niihin liittyviä ajankohtaisia internetlinkkejä. Kansio tuotettiin yhteistyössä vastaanoton henkilöstön kanssa projektityön menetelmin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää terveyskeskuksen vastaanoton hoitotyön toimintaa ja vahvistaa sairaanhoitajan osaamista. Jatkossa kehittämisen haasteena on henkilökunnan innostaminen perehdyttämiskansion systemaattiseen käyttöön.
Asiasanat: Projektityö; perehdyttäminen; hoitotyö, ammatillinen kehitys; työturvallisuus.
Hiltunen, Tarja, Holappa, Marko ja Riekki, Vuokko. Projektityö: ”Ken perehtyy se harvoin erehtyy”. Perehdytyskansio sairaanhoitajan vastaanotolle. Oulu, syksy 2010, 31 s + 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Pohjoinen, Oulu. Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tehtävänä oli tuottaa Utajärven terveysaseman sairaanhoitajien vastaanotolle sähköinen päivitettävä perehdytyskansio. Perehdytyskansio sisältää terveysaseman esittelyn, sairaanhoitajan hoitotyön osaamisvaatimukset, työturvallisuus- sekä muita yleisiä ohjeita ja niihin liittyviä ajankohtaisia internetlinkkejä. Kansio tuotettiin yhteistyössä vastaanoton henkilöstön kanssa projektityön menetelmin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää terveyskeskuksen vastaanoton hoitotyön toimintaa ja vahvistaa sairaanhoitajan osaamista. Jatkossa kehittämisen haasteena on henkilökunnan innostaminen perehdyttämiskansion systemaattiseen käyttöön.
Asiasanat: Projektityö; perehdyttäminen; hoitotyö, ammatillinen kehitys; työturvallisuus.