SKILLNET OY:N PUHELINJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN
Korpi, Tuomas (2010)
Korpi, Tuomas
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199919
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199919
Tiivistelmä
Projektin alkuperäinen tarkoitus oli Skillnet Oy:n puhelinjärjestelmän uudistaminen. Projektin edetessä tavoitetta kohdennettiin erityisesti asiakaspalveluyksikön työskentelyn helpottamiseksi. Skillnet Oy:n puhelinjärjestelmä ei sovellu monipuoliseen asiakaskontaktien käsittelyyn ja on päivityksen tarpeessa.
Opintoihin liittyvät tietoliikenteen perustiedot antavat valmiuden suunnitella ja toteuttaa VoIP-tekniikkaan perustuvan puhelinjärjestelmän. Kiinnostus VoIP-tekniikkaa kohtaan heräsi jo opintojen aikana.
Työtä varten tehtiin projektisuunnitelma työnantajan kanssa. Työ eteni tietohallinnon ohjauksessa ja tavoitteena oli luoda suunnitelma rakentaa vaatimusten mukainen VoIP-tekniikkaan perustuva puhelinjärjestelmä testikäyttöön. Työ sisältää suunnitelman järjestelmän viemiseksi tuotantokäyttöön.
Projektin tuloksena tuotettiin suunnitelma yrityksen puhelinjärjestelmän päivittämiseksi. Suunnitelmassa selvitettiin valmiudet viedä päivitetty puhelinjärjestelmä tuotantokäyttöön.
Opintoihin liittyvät tietoliikenteen perustiedot antavat valmiuden suunnitella ja toteuttaa VoIP-tekniikkaan perustuvan puhelinjärjestelmän. Kiinnostus VoIP-tekniikkaa kohtaan heräsi jo opintojen aikana.
Työtä varten tehtiin projektisuunnitelma työnantajan kanssa. Työ eteni tietohallinnon ohjauksessa ja tavoitteena oli luoda suunnitelma rakentaa vaatimusten mukainen VoIP-tekniikkaan perustuva puhelinjärjestelmä testikäyttöön. Työ sisältää suunnitelman järjestelmän viemiseksi tuotantokäyttöön.
Projektin tuloksena tuotettiin suunnitelma yrityksen puhelinjärjestelmän päivittämiseksi. Suunnitelmassa selvitettiin valmiudet viedä päivitetty puhelinjärjestelmä tuotantokäyttöön.