Yrityshistoriikit - Miten ja millaisia? : Case: Sähköinen yrityshistoriikki Finnmirror Oy:lle
Hakanurmi, Sanna (2010)
Hakanurmi, Sanna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005118812
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005118812
Tiivistelmä
Opinnäytteessäni tarkastelen yrityshistoriikin jalostusmahdollisuuksia painotuotteesta digitaaliseen formaattiin. Sivuan myös sähköisen julkaisun eri kerrontamahdollisuuksia hyvine ja huonoine puolineen. Lisäksi selvitän, millaisia tulevaisuudennäkymiä painotuotehistoriikilla ja internethistoriikilla voi olla.
Tutkimuksen ohella olen taittanut Finnmirror Oy:n vanhan yrityshistoriikin sähköiseksi julkaisuksi. Koska asiakasyritys on yli 50 vuotta vanha ja historiikkimateriaalia on paljon, olen perustanut myös kaikki tähän työhön päätyneet havaintoni ja esimerkkikuvani samaan viitekehykseen.
Työn tarkoitus on antaa graafiselle suunnittelijalle vaihtoehtoja yrityshistoriikin toteuttamiseen niistä lähtökohdista, joista työtä aletaan suunnitella. Tutkimus on tehty pääosin selvitystyöksi tekijälleen, mutta työn tuloksia voi soveltaa kuka tahansa historiikkiprojektin kohtaava suunnittelija. Kaikki havainnot ja päätelmät ovat subjektiivisia ja tähtäävät ensisijaisesti omaan oppimiseeni.
Tässä työssä käyttämälläni sanalla verkkojulkaisu, tarkoitan kaikkia digitaalisen median dokumentteja, joiden julkaisukanava on internet, en siis pelkästään internetsivuja.
Tutkimuksen ohella olen taittanut Finnmirror Oy:n vanhan yrityshistoriikin sähköiseksi julkaisuksi. Koska asiakasyritys on yli 50 vuotta vanha ja historiikkimateriaalia on paljon, olen perustanut myös kaikki tähän työhön päätyneet havaintoni ja esimerkkikuvani samaan viitekehykseen.
Työn tarkoitus on antaa graafiselle suunnittelijalle vaihtoehtoja yrityshistoriikin toteuttamiseen niistä lähtökohdista, joista työtä aletaan suunnitella. Tutkimus on tehty pääosin selvitystyöksi tekijälleen, mutta työn tuloksia voi soveltaa kuka tahansa historiikkiprojektin kohtaava suunnittelija. Kaikki havainnot ja päätelmät ovat subjektiivisia ja tähtäävät ensisijaisesti omaan oppimiseeni.
Tässä työssä käyttämälläni sanalla verkkojulkaisu, tarkoitan kaikkia digitaalisen median dokumentteja, joiden julkaisukanava on internet, en siis pelkästään internetsivuja.