A Process Model of Product Strategy Development: A Case of a B2B SaaS Product
Moroz, Bogdan; Saltan, Andrey; Hyrynsalmi, Sami (2022-11-14)
Post-print / Final draft
Moroz, Bogdan
Saltan, Andrey
Hyrynsalmi, Sami
14.11.2022
Springer, Cham
School of Engineering Science
Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2022 The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG
© 2022 The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022111665784
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022111665784
Tiivistelmä
A growing number of software companies nowadays offer their solutions using the SaaS model. The model promises multiple business-related benefits for these companies; however, existing software companies are forced to re-develop products and reconsider product strategies to address all the aspects of the new SaaS model. The existing literature provides a limited understanding of how product strategies for newly productized SaaS solutions should be developed. In this paper, we report the results of a longitudinal case study of a Finnish B2B software company experiencing a transition towards the SaaS model and developing the initial strategy for its newly productized SaaS solution. We introduce a six-phase process model aligned with the ISPMA SPM framework. Being implemented, the model created an initial shared understanding and vision among stakeholders for their SaaS solution and provided guidance in developing the required product strategy.
Lähdeviite
Moroz, B., Saltan, A., Hyrynsalmi, S. (2022). A Process Model of Product Strategy Development: A Case of a B2B SaaS Product. In: Taibi, D., Kuhrmann, M., Mikkonen, T., Klünder, J., Abrahamsson, P. (eds) Product-Focused Software Process Improvement. PROFES 2022. Lecture Notes in Computer Science, vol, 13709. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-21388-5_13
Kokoelmat
- Tieteelliset julkaisut [1322]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Tuotannon tuotetiedonhallintajärjestelmän kehittäminen monitehdasyritykselle
Zhou, Lu Hua (2009)Tämän työn tavoitteena oli kehittää monitehdasympäristöön siirtyneen pk-yrityksen tuotannon tuotetiedonhallintaa. Hajautettu tuotanto ja verkostoituminen oli luonut uusia haasteita ja vaatimuksia tuotetiedonhallinnalle. ... -
A customer-oriented product phase down process in a global company
Helynranta, Viola (2017)Companies product portfolio shows how well companies answer to customer requirements and needs. To make product portfolios competitive and comprehensive, older and unprofitable products must be phased down. The objective ... -
Tuotannonohjauksen kehittäminen levytuotetehtaassa
Immonen, Jarkko (2006)Tämän diplomityön tavoitteena oli selvittää ohutlevytuotteita valmistavan yrityksen tuotannonohjauksen nykytila ja kehitystä vaativat kohteet sekä laatia kehitysehdotuksia. Yrityksessävalmisteltiin samaan aikaan tutkimuksen ...