Käsityönopetuksen monet merkitykset oppilaiden huoltajien kokemana
Siitari, Oskari (2021-12-13)
Käsityönopetuksen monet merkitykset oppilaiden huoltajien kokemana
Siitari, Oskari
(13.12.2021)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021122363122
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021122363122
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on tutkia käsityön monia merkityksiä oppilaiden huoltajien kokemana. Tavoitteena saada selville minkälaisia kokemuksia heillä on nykyisestä käsityönopetuksesta, monimateriaalisesta käsityöoppiaineesta ja oppiaineen tavoitteista. Tutkimus toteutettiin puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Haastattelut tehtiin puhelimitse kuudelle huoltajalle. Suuntaa antavien tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että huoltajat ovat tyytyväisiä käsityönopetukseen ja pitivät sitä hyödyllisenä oppiaineena ja toivoivat lisää tunteja käsityönopetukseen. Käsityönopetuksen tavoitteita ei juurikaan tunnettu. Käsityöopetuksen tavoitteita pidettiin hyvinä ja riittävän laajoina. Hyvänä asiana koettiin opetuksen luovuus ja monipuolisuus.