Digital supply chain as a development strategy for the company
Iskhakova, Aisylu (2021)
Diplomityö
Iskhakova, Aisylu
2021
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060333406
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060333406
Tiivistelmä
The goal of this dissertation is to examine a new digital supply chain as a result of modifications within the framework of principles economy and Industry 4.0. The majority of these transformations are the effect of intermediate goods needing to integrate rapidly, supply chain participants having to make shipments accessing tracking and visibility operations, and getting fast informationand having communications. Besides the digital economy and SCM transitions, the impact of new developments and IT on the supply chain of the agricultural industry is analyzed.
For the thesis' hypothesis, this analysis consists of a using qualitative and quantitative methods, including relevant firms and specialists from agricultural complexes. The methodological analysis contained the observation of the companies' (milk production leaders) activities and data analysis using standard statistical methods.
The carried-out study resulted in identifying strategic alternatives, which are backed by the methodology used along with observational studies performed: The company is moving away from the need to make a choice between differentiation and cost and offers a differentiated product, while reducing costs relative to competitors. Thus, strategic alternatives will help bridge the gap between the company's high strategic goals and its current development as a part of the transition to the digital economy. The presented strategic alternatives in this work are generalized to manufacturing company and should be used as a way to improve the efficiency of the digital supply chain that are acceptable for the relevant organization, sector, and form of business.
A few of the enterprises related to the study were interested in dealing with the suggested improvements in logistics operations. The findings of this study can be used to introduce new ways of the supply chain in agricultural processing firms by further improving their market share. Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia uutta digitaalista toimitusketjua, jonka mahdollistavat muuttuneet periaatteet taloudessa ja teollisuus 4.0 käyttöönotto. Suurin osa näistä muutoksista johtuu puolivalmiteiden integroinnista nopeasti; logistiikkakumppaneiden on toimitettava toimituksia seuranta- ja näkyvyysfunktioiden avulla; ja tieto- ja viestintätekniikan käyttö. Digitaalisen talouden ja SCM-muutosten lisäksi analysoidaan maatalousalan, innovaatioiden ja teknologian toimitusketjun nykyisten suuntausten vaikutusta valmistavaan yritykseen.
Tämä tutkimus tehtiin kvalitatiivisella lähestymistavalla, johon osallistuvat asianomaiset yritykset ja asiantuntijat, molemmat maatalouskompleksit. Empiiriseen tutkimukseen sisältyi yritysten (maitotuotannon johtajien) toiminnan havainnointi ja data-analyysi tavanomaisilla tilastomenetelmillä.
Toteutetun tutkimuksen tuloksena löydettiin strategiset vaihtoehdot, joita tukevat käytetty teoria sekä suoritettu empiirinen tutkimus: yritys on siirtymässä pois tarpeesta valita eriyttämisen ja kustannusten välillä, ja se tarjoaa erilaistuneen tuotteen samalla kun se vähentää kustannuksia verrattuna kilpailijoihin. Siksi strategiset vaihtoehdot auttavat ylittämään kuilun yhtiön korkeiden strategisten tavoitteiden ja sen nykyisen kehityksen välillä osana siirtymistä digitaalitalouteen. Tässä työssä esitetyt strategiset vaihtoehdot on yleistetty valmistaville yrityksille, ja niitä tulisi käyttää keinona parantaa digitaalisen toimitusketjun tehokkuutta, joka sopii kyseisen yrityksen, toimialan ja liiketoimintatyypin ainutlaatuiseen kontekstiin.
Muutama tutkimukseen liittyvä yritys oli kiinnostunut käsittelemään ehdotettuja parannuksia logistiikkatoiminnoissa. Tämän tutkimuksen tuloksia voidaan käyttää tuomaan uusia tapoja toimitusketjuun maatalouden jalostusyrityksissä, parantamalla edelleen näiden markkinaosuutta.
For the thesis' hypothesis, this analysis consists of a using qualitative and quantitative methods, including relevant firms and specialists from agricultural complexes. The methodological analysis contained the observation of the companies' (milk production leaders) activities and data analysis using standard statistical methods.
The carried-out study resulted in identifying strategic alternatives, which are backed by the methodology used along with observational studies performed: The company is moving away from the need to make a choice between differentiation and cost and offers a differentiated product, while reducing costs relative to competitors. Thus, strategic alternatives will help bridge the gap between the company's high strategic goals and its current development as a part of the transition to the digital economy. The presented strategic alternatives in this work are generalized to manufacturing company and should be used as a way to improve the efficiency of the digital supply chain that are acceptable for the relevant organization, sector, and form of business.
A few of the enterprises related to the study were interested in dealing with the suggested improvements in logistics operations. The findings of this study can be used to introduce new ways of the supply chain in agricultural processing firms by further improving their market share.
Tämä tutkimus tehtiin kvalitatiivisella lähestymistavalla, johon osallistuvat asianomaiset yritykset ja asiantuntijat, molemmat maatalouskompleksit. Empiiriseen tutkimukseen sisältyi yritysten (maitotuotannon johtajien) toiminnan havainnointi ja data-analyysi tavanomaisilla tilastomenetelmillä.
Toteutetun tutkimuksen tuloksena löydettiin strategiset vaihtoehdot, joita tukevat käytetty teoria sekä suoritettu empiirinen tutkimus: yritys on siirtymässä pois tarpeesta valita eriyttämisen ja kustannusten välillä, ja se tarjoaa erilaistuneen tuotteen samalla kun se vähentää kustannuksia verrattuna kilpailijoihin. Siksi strategiset vaihtoehdot auttavat ylittämään kuilun yhtiön korkeiden strategisten tavoitteiden ja sen nykyisen kehityksen välillä osana siirtymistä digitaalitalouteen. Tässä työssä esitetyt strategiset vaihtoehdot on yleistetty valmistaville yrityksille, ja niitä tulisi käyttää keinona parantaa digitaalisen toimitusketjun tehokkuutta, joka sopii kyseisen yrityksen, toimialan ja liiketoimintatyypin ainutlaatuiseen kontekstiin.
Muutama tutkimukseen liittyvä yritys oli kiinnostunut käsittelemään ehdotettuja parannuksia logistiikkatoiminnoissa. Tämän tutkimuksen tuloksia voidaan käyttää tuomaan uusia tapoja toimitusketjuun maatalouden jalostusyrityksissä, parantamalla edelleen näiden markkinaosuutta.