Truck dock assignment with sequential stops in continuous demand process
Siniluhta, Eero (2019)
Diplomityö
Siniluhta, Eero
2019
School of Engineering Science, Laskennallinen tekniikka
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121648236
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121648236
Tiivistelmä
The purpose of this study is to develop a practical solution to a truck dock assignment problem specific to manufacturing industry inbound articles reception. In this article a variant of Branch-and-Bound algorithm was used to find solutions to the truck dock assignment problem. The distinctive difference between a truck dock assignment scenario often found in logistics hubs and this kind of industrial setup is that here each truck may have to visit multiple docks. Based on artificially generated test inputs, test runs were carried out to evaluate the performance of the solution and to assess the suitability of the solution for similar real world uses cases. Tässä tutkimuksessa rakennettiin ratkaisu kuorma-autojen kuormanpurkuaikataulun rakentamiseksi teollisen tuotannon tavaranvastaanoton alalla. Työssä sovellettiin Branch-and-Bound algoritmin variaatiota aikatauluvaihtoehtojen rakentamiseksi. Tässä työssä käsitelty kuormanpurkuongelma eroaa esimerkiksi logistiikkakeskuksissa usein esiintyvästä ongelmasta siinä, että tässä tapauksessa kuorma-autot joutuvat usein tekemään useampia pysähdyksiä eri purkulaitureilla. Keinotekoisesti tuotettujen testisyötteiden pohjalta suoritettiin testiajoja, joiden tulosten pohjalta arvioitiin ratkaisun soveltuvuutta vastaaviin todellisiin käyttötapauksiin.