The role of personal branding in real estate business
Räsänen, Toni (2019)
Pro gradu -tutkielma
Räsänen, Toni
2019
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121046460
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121046460
Tiivistelmä
Personal branding is gaining ground as a serious marketing tool for individuals. This relatively new marketing trend is emerging among students and individual professionals to achieve more favorable repercussions from own actions. This thesis aims to investigate how individual professionals understand the role of personal branding in their profession and how do they utilize this marketing tool to their advantage. This study concentrates specifically on the profession of real estate agents as the industry is experiencing major changes due to digitalization of services. The real estate market is also known for fierce competition and turbulent environment where uncertainty and professionalism prevail.
This study is supported with previous studies and academic literature on branding, personal branding, expertise branding and branding in real estate industry. The qualitative research includes interviews of four different real estate agents from three different real estate agencies. This study discovers the knowledge and exploitation of personal branding in the Finnish real estate industry. Personal branding is acknowledged as a vital part of modern real estate agent profession but the knowledge on how to harness it for maximum benefits is yet unknown. Henkilöbrändin merkitys uskottavana markkinointityökaluna on kasvussa. Tätä suhteellisen uutta markkinoinnin suuntausta voidaan nähdä erityisesti opiskelijoiden ja yksittäisten ammattilaisten käytössä. Henkilöbrändäyksellä tavoitellaan henkilökohtaista hyötyä tuomalla omaa toimintaa esiin. Tämä tutkielma pyrkii selvittämään miten yksittäiset ammattilaiset ymmärtävät henkilöbrändäyksen roolin työssään ja kuinka he hyödyntävät sitä. Tutkielma keskittyy kiinteistönvälittäjiin. Ala käy läpi muutosta palveluiden digitalisaation myötä ja ala on tunnettu myös kovasta kilpailusta ja turbulenttisista olosuhteista, jossa epävarmuus ja ammattilaisuus ovat hallitsevia elementtejä.
Tutkielman tukena käytetään aiempia tutkimuksia sekä kirjallisuutta liittyen brändiin, henkilöbrändäykseen, asiantuntijabrändäykseen ja brändäykseen kiinteistönvälitysalalla. Työn sisältämä laadullinen tutkimus on toteutettu haastattelemalla neljää kiinteistönvälittäjää kolmesta eri yrityksestä. Tutkielma osoittaa suomalaisten kiinteistönvälittäjien henkilöbrändäysosaamisen tason. Henkilöbrändäys nähdään oleellisena osana nykyaikaista kiinteistönvälittäjän työtä, mutta sitä ei osata hyödyntää eikä johtaa tehokkaasti.
This study is supported with previous studies and academic literature on branding, personal branding, expertise branding and branding in real estate industry. The qualitative research includes interviews of four different real estate agents from three different real estate agencies. This study discovers the knowledge and exploitation of personal branding in the Finnish real estate industry. Personal branding is acknowledged as a vital part of modern real estate agent profession but the knowledge on how to harness it for maximum benefits is yet unknown.
Tutkielman tukena käytetään aiempia tutkimuksia sekä kirjallisuutta liittyen brändiin, henkilöbrändäykseen, asiantuntijabrändäykseen ja brändäykseen kiinteistönvälitysalalla. Työn sisältämä laadullinen tutkimus on toteutettu haastattelemalla neljää kiinteistönvälittäjää kolmesta eri yrityksestä. Tutkielma osoittaa suomalaisten kiinteistönvälittäjien henkilöbrändäysosaamisen tason. Henkilöbrändäys nähdään oleellisena osana nykyaikaista kiinteistönvälittäjän työtä, mutta sitä ei osata hyödyntää eikä johtaa tehokkaasti.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Brandin vahvistaminen matkailualalla
Rantalainen, Seppo Olavi (2003)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää brandin vahvistamista palvelualalla. Palvelubrandit eivät periaatteellisesti eroa varsinaisten tuotebrandien luomisesta ja vahvistamisesta. Käytännössä kuitenkin palvelubrandien ... -
Sisäinen brändijohtaminen ja yrityksen sisäinen brändi-imago organisaation eri hierarkiatasoilla
Vatanen, Petri (2014)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, miten yrityksen sisäinen brändikuva muuttuu organisaation eri tasoilla. Lisäksi tutkielmassa perehdytään keinoihin, joilla yrityksen sisäistä brändiä voidaan johtaa, eli sisäisen ... -
Sisäinen brändin rakentaminen ja sen toteutuminen organisaation eri tasoilla
Seppänen, Niko (2016)Tässä tutkimuksessa tutkitaan sisäisen brändin rakentamista ja sen erilaisia osa- alueita, jotka ovat keskeisiä sisäisen brändin rakentamisessa. Teoriaosuudessa lähdetään liikkeelle brändi-identiteetin ja brändi-imagon ...