Branding and Marketing Communications of Lifestyle Prescription Drugs in a Strict Legislative Environment
Orvomaa, Mikael (2009)
Kandidaatintyö
Orvomaa, Mikael
2009
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201001211150
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201001211150
Tiivistelmä
This thesis discusses the different possibilities to brand and promote a patented prescription lifestyle drug through different marketing communications practices. This thesis aims in explaining how branding procedures can be built in circumstances, where the legislative environment is strickt and furthermore, the environment consists of both B-to-B and B-to-C market characteristics simultaneously. Tutkielma keskittyy kuvaamaan lääkemarkkinointia lainsäädännöllisesti tiukasti rajatussa kontekstissa. Pääpainona on osoittaa, miten lifestyle-lääkkeitä brandataan ja miten markkinointiviestintä tukee brandaus-prosessia. Myös kyseessä olevien markkinoinden yhtäaikainen B-to-B ja B-to-C kontekstuaalisuus pyritään tuomaan esiin markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen vaikuttavana tekijänä.