Yhteispeli koulussa - opas hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen vahvistamiseen
Kampman, Mikko; Solantaus, Tytti; Anttila, Niina; Ojala, Tiina; Santalahti, Päivi (2015)
Kampman, Mikko
Solantaus, Tytti
Anttila, Niina
Ojala, Tiina
Santalahti, Päivi
THL
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-302-586-8
Muu : 2015_308
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-302-586-8
Muu : 2015_308
Tiivistelmä
Yhteispeli on käytännöllisten toimintatapojen kokonaisuus tunne- ja vuorovaikutustaitojen opettamiseksi lapsille. Se sisältää johdonmukaisia ja koulun arkeen sopivia keinoja luokanopettajille ja rehtoreille lasten kehityksen tukemiseksi. Yhteispeli tarjoaa konkreettisia työtapoja koulun tavoitteellisen kehittämisen tueksi ja koko kouluyhteisön hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Se on hyödyllinen myös sivistysjohtajille, jotka pyrkivät uudistamaan alueensa koulujen toimintaa sekä ennaltaehkäisemään ja vähentämään koulutyötä kuormittavia ongelmia. Yhteispeli jakaantuu seuraaviin osa-alueisiin: työ luokassa, kodin ja koulun yhteistyö, koulun kehittäminen, toiminta työyhteisössä sekä esi- ja alkuopetuksen yhteistyö. Yhteispeli on kehitetty kehityspsykologiseen, kasvatustieteelliseen ja lastenpsykiatriseen tietoon perustuen, yhteistyössä suomalaisten koulujen, lasten ja vanhempien kanssa.
Kokoelmat
- Kirjat [4195]