Ikäystävällinen yritys : Senioriasiakkaat tulevat!
Jämsén, Arja; Kukkonen, Tuula (2017)
Jämsén, Arja
Kukkonen, Tuula
Karelia-ammattikorkeakoulu
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-275-234-5
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-275-234-5
Tiivistelmä
Tämä kirja on kirjoitettu yrityksille, joiden asiakaskunnassa on – tai varsinkin voisi olla – yhä enemmän senioriasiakkaita. Tavoitteena on vahvistaa yritysten ikäystävällisyyttä. Ikäymmärrystä tarvitaan yrityksissä palvelujen, tuotteiden ja markkinoinnin suunnittelussa ja kohdentamisessa.
Julkaisu tuo yrityksille tietoa ja uutta ymmärrystä ikääntymisestä ja ikäihmisistä asiakkaina. Julkaisussa käsitellään asiakkuuksien hoitoa, palvelumuotoilua, markkinointia – mitä uutta ja erilaista tarvitaan, kun on kyse ikäihmisistä asiakkaina.
Suomessa ikäystävällinen liiketoiminta, ’Age-Friendly Business’ -ajattelu on vielä vähäistä. Maailmalta löytyy kuitenkin aktiivisia yrityksiä ja yritysverkostoja, jotka hyödyntävät ikäystävällisyyden ideaa liiketoiminnassaan.
Ikäystävällinen yritystoiminta on kannattavaa liiketoimintaa. Samalla se vahvistaa ikäihmisten hyvinvointia ja osallisuutta. Tavoitteena on, että seniorit saavat parempia, toimivampia ja sujuvampia palveluita ja tuotteita.
Julkaisu tuo yrityksille tietoa ja uutta ymmärrystä ikääntymisestä ja ikäihmisistä asiakkaina. Julkaisussa käsitellään asiakkuuksien hoitoa, palvelumuotoilua, markkinointia – mitä uutta ja erilaista tarvitaan, kun on kyse ikäihmisistä asiakkaina.
Suomessa ikäystävällinen liiketoiminta, ’Age-Friendly Business’ -ajattelu on vielä vähäistä. Maailmalta löytyy kuitenkin aktiivisia yrityksiä ja yritysverkostoja, jotka hyödyntävät ikäystävällisyyden ideaa liiketoiminnassaan.
Ikäystävällinen yritystoiminta on kannattavaa liiketoimintaa. Samalla se vahvistaa ikäihmisten hyvinvointia ja osallisuutta. Tavoitteena on, että seniorit saavat parempia, toimivampia ja sujuvampia palveluita ja tuotteita.