Avoin TKI-integroitu oppiminen - toimintamallit ja hyvät käytänteet
Editoija
Helariutta, Aino
Fred, Minna
Kangastie, Helena
Merimaa, Maija
Päällysaho, Seliina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-610-5
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-610-5
Tiivistelmä
Etsimme käsillä olevaa kokoomateosta varten avoimen TKI-integroidun oppimisen (TKIO) toteuttamisen erilaisia toimintamalleja ja hyvä käytänteitä. TKI-integroidun oppimisen toimintamallit ja hyvät käytänteet yhdistävät ammattikorkeakoulun päätehtäviä, koulutusta, opetusta ja TKI-toimintaa. Avoimen TKI-integroidun oppimisen toimintamallit ja hyvät käytänteet ovat tiivistettyjä kuvauksia (esimerkiksi prosessikuvauksia) kehitetyistä, käyttöönotetuista ja hyväksi havaituista ratkaisuista, joita muut voivat hyödyntää, soveltaa ja parastaan. Toimintamalleissa ja hyvissä käytänteissä toiminnan ytimessä ovat erilaiset pedagogiset ratkaisut, TKI-toiminnan ja oppimisen suunnittelu, opetus- ja TKI-henkilöstön roolit sekä opiskelijoiden opintojen yhteys TKI-toimintaan.
Tämä kokoomateos sisältää yhteensä 13 artikkelia. Niiden kirjoittamiseen on osallistunut 35 kirjoittajaa yhdeksästä ammattikorkeakoulusta ja Aalto-yliopistosta. Teoksen tarkoituksena on tehdä näkyväksi avoimen TKI-integroidun oppimisen (TKIO) toimintamalleja ja hyviä käytänteitä korkeakouluissa. Artikkelit tuovat esiin osan siitä laajasta osaamisesta, jota korkeakoulujen toimintakenttään on sitoutunut.
Tämä kokoomateos sisältää yhteensä 13 artikkelia. Niiden kirjoittamiseen on osallistunut 35 kirjoittajaa yhdeksästä ammattikorkeakoulusta ja Aalto-yliopistosta. Teoksen tarkoituksena on tehdä näkyväksi avoimen TKI-integroidun oppimisen (TKIO) toimintamalleja ja hyviä käytänteitä korkeakouluissa. Artikkelit tuovat esiin osan siitä laajasta osaamisesta, jota korkeakoulujen toimintakenttään on sitoutunut.