Jotenkin häiriöks : etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässä
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2014Oppiaine
ErityispedagogiikkaMuu nimeke
Etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässäJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5785-8ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
inclusive education early childhood special education socioemotional wellbeing socio-emotional development socio-emotional problems participation social inclusion social participation päiväkodit erityislastentarhanopettajat lastentarhanopettajat sosioemotionaaliset taidot varhaiskasvatus erityispäivähoito leikki-ikäiset käyttäytymishäiriöt inkluusio vuorovaikutus osallistuminen vertaissuhteet opettaja-oppilassuhde etnografia
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3431]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Social exclusion from peer interaction and relationships in a daycare center a micro-ethnography
Paavilainen, Aleksi (2017)This study investigates social exclusion from peer interaction and relationships among children in one Finnish daycare center. Social exclusion is a multifaceted phenomenon that can be encountered as a result of for ... -
Häiritsevän käyttäytymisen yhteys oppilaan sosiaalisiin suhteisiin 5. ja 6. luokalla
Vauhkonen, Eveliina (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin häiritsevän käyttäytymisen, sukupuolen sekä vanhempien koulutyölle antaman tuen yhteyttä oppilaan vertaissuhteisiin ja opettaja-oppilassuhteisiin, sekä niissä tapahtuviin muutoksiin 5. ... -
Sukupolvisuhteet, hallinta ja subjektifikaatio : etnografinen tutkimus lasten ja aikuisten suhteista vuorohoitopäiväkodissa
Siippainen, Anna (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Erityistä tukea tarvitsevien lasten osallisuuden toteutuminen : tapaustutkimus päiväkotiryhmään integroiduista erityisen tuen lapsista
Wikström, Miia (2015)Tutkielma käsittelee erityistä tukea tarvitsevien lasten osallisuuden toteutumista päiväkotiryhmään integroituna. Kyseessä on laadullinen etnografinen tapaustutkimus, jonka tutkimuskohteena oli kaksi päiväkotiryhmään ... -
Supporting students’ social-emotional learning in Indonesian primary schools
Rahmawati, Dini (2019)The large amounts of time children spend in school every day put schools in a role of significant influence in not only a student’s academic achievement but also the conceptualization of their social and emotional being. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.