Yritykseen saapuneeseen sähköpostipalautteeseen vastaamisen automatisointi
KOSKINEN, JONI (2005)
KOSKINEN, JONI
2005
Tietojenkäsittelyoppi - Computer Science
Informaatiotieteiden tiedekunta - Faculty of Information Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2005-12-14
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-15238
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-15238
Tiivistelmä
Hakutermit:
sähköposti, suodatus, automaattinen vastaaminen, suomenkielinen palaute, yrityksen sähköpostinhallinta, sähköpostipalautteessa käytetty kieli
Moni yritys vastaanottaa nykyään valtavia määriä sähköisessä muodossa lähetettyä palautetta. Yhä useampi asiakas ja yrityksen www-palveluiden käyttäjä lähettää kyselyitä, tiedusteluja, kritiikkiä, kehuja ja paljon muuta sähköpostin ja www-lomakkeiden kautta. Runsaasti palautetta saavassa yrityksessä paljon työntekijöiden voimavaroja sitoutuu sähköpostiviestien lukemiseen ja niihin vastaamiseen.
Tässä tutkielmassa pohditaan keinoja resurssien säästämiseen palautteen käsittelyn automatisoinnin avulla. Lisäksi kehitellään yksinkertaista ja helposti toteutettavissa olevaa järjestelmää, jota simuloidaan tapaustutkimuksessa kokeilemalla kehitettyjen sääntöjen ja käsittelymenetelmien toimintaa erään yrityksen saaman sähköpostipalautteen käsittelyyn. Järjestelmän toimivuutta ja
toteuttamiskelpoisuutta arvioidaan empiirisissä testeissä saavutettujen tulosten perusteella.
sähköposti, suodatus, automaattinen vastaaminen, suomenkielinen palaute, yrityksen sähköpostinhallinta, sähköpostipalautteessa käytetty kieli
Moni yritys vastaanottaa nykyään valtavia määriä sähköisessä muodossa lähetettyä palautetta. Yhä useampi asiakas ja yrityksen www-palveluiden käyttäjä lähettää kyselyitä, tiedusteluja, kritiikkiä, kehuja ja paljon muuta sähköpostin ja www-lomakkeiden kautta. Runsaasti palautetta saavassa yrityksessä paljon työntekijöiden voimavaroja sitoutuu sähköpostiviestien lukemiseen ja niihin vastaamiseen.
Tässä tutkielmassa pohditaan keinoja resurssien säästämiseen palautteen käsittelyn automatisoinnin avulla. Lisäksi kehitellään yksinkertaista ja helposti toteutettavissa olevaa järjestelmää, jota simuloidaan tapaustutkimuksessa kokeilemalla kehitettyjen sääntöjen ja käsittelymenetelmien toimintaa erään yrityksen saaman sähköpostipalautteen käsittelyyn. Järjestelmän toimivuutta ja
toteuttamiskelpoisuutta arvioidaan empiirisissä testeissä saavutettujen tulosten perusteella.