Mobiilisovellusten sovelluskauppaoptimointi Apple App Storea varten
Uimaniemi, Lauri (2016)
Uimaniemi, Lauri
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:amk-201605168117
https://urn.fi/urn:nbn:fi:amk-201605168117
Tiivistelmä
Mobiilisovellusten määrä kasvaa joka vuosi miljoonilla uusilla sovelluksilla. Sovelluskehittäjien näkökulmasta omalle mobiilisovellukselle on aina vaikeampaa saada näkyvyyttä ja latauksia lisääntyneestä kilpailusta johtuen. Onnistuneella sovelluskauppaoptimoinnilla voidaan saavuttaa huomattavia tuloksia erittäin kustannustehokkaalla tavalla. Sovelluskauppaoptimointi ei vaadi sovelluskehittäjältä suurta rahallista panostusta, vaan enemmänkin aikaa ja työtunteja.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia mobiilisovellusten sovelluskauppaoptimointia sekä keinoja sovelluksen näkyvyyden ja latausmäärien kasvattamiseksi. Onnistunut sovelluskauppaoptimointi lisää sovelluksen näkyvyyttää ja latausmääriä sovelluskaupassa huomattavasti. Sovelluskauppaoptimointi on suurimmalle osalle sovelluskehittäjistä täysin tuntematon asia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia erilaisia keinoja sovelluksen näkyvyyden ja latausmäärien kasvattamiseksi. Varsinaista sovelluskauppaoptimointia ei opinnäytetyön aikana toteutettu millekään sovellukselle. Se sijaan opinnäytetyö esittelee Webstone Oy:n jo aikaisemmin julkaistuille sovelluksille tehtyä sovelluskauppaoptimointia ja sillä saavutettuja tuloksia. Tässä opinnäytetyössä esitetyiden tulosten perusteella voidaan todeta, että sovelluskauppaoptimointi on erittäin tärkeää ja sen avulla voidaan saavuttaa huomattavaa kasvua sovelluksen latausmääriin ja näkyvyyteen.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia mobiilisovellusten sovelluskauppaoptimointia sekä keinoja sovelluksen näkyvyyden ja latausmäärien kasvattamiseksi. Onnistunut sovelluskauppaoptimointi lisää sovelluksen näkyvyyttää ja latausmääriä sovelluskaupassa huomattavasti. Sovelluskauppaoptimointi on suurimmalle osalle sovelluskehittäjistä täysin tuntematon asia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia erilaisia keinoja sovelluksen näkyvyyden ja latausmäärien kasvattamiseksi. Varsinaista sovelluskauppaoptimointia ei opinnäytetyön aikana toteutettu millekään sovellukselle. Se sijaan opinnäytetyö esittelee Webstone Oy:n jo aikaisemmin julkaistuille sovelluksille tehtyä sovelluskauppaoptimointia ja sillä saavutettuja tuloksia. Tässä opinnäytetyössä esitetyiden tulosten perusteella voidaan todeta, että sovelluskauppaoptimointi on erittäin tärkeää ja sen avulla voidaan saavuttaa huomattavaa kasvua sovelluksen latausmääriin ja näkyvyyteen.