Osumia: Tieto 3 – Tietämisestä osaamiseen
Metatiedot
Nimeke: Osumia: Tieto 3 – Tietämisestä osaamiseen. Video
Tekijä: Pousi Juha; Karjalainen Asko; Karjalainen Tommi
Aihe, asiasanat: ammatillinen opettajankoulutus, ammattikorkeakoulut, elokuva, opettajankoulutus, opetus, opettajat, oppiminen, pedagogiikka, soveltaminen, tieto, video, Oulun ammattikorkeakoulu
Tiivistelmä: Video käsittelee visuaalisesti mielenkiintoisella tavalla tiedon merkitystä ja pyrkii kertomaan, miksi pelkkä ulkoa opittu tieto ei riitä opiskelussa tai työelämässä. Tietoa pitää pystyä soveltamaan ja myös samalla luomaan uutta tietoa.
Aktivointivideon luonteeseen kuuluu kysymysten herättäminen:
Muuttuuko tiedon luonne tulevaisuudessa?
Riittääkö tiedon muistaminen?
Miten asioiden muistamisesta voi päätyä soveltamiseen, taitoon ja uuden kehittämiseen?
Videon kesto: 3:38
Julkaisija: Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, Studio Amok
Aikamääre: Julkaistu 2016-05-30
Pysyvä osoite: http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2016051812457
Kieli: suomi, englanninkielinen tekstitys
Suhde: http://urn.fi/URN:ISSN:1798-2022, ePooki - Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut
Oikeudet: Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. Videon lisenssi – video license: CC BY-NC-ND http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Näin viittaat tähän julkaisuun
Pousi, J., Karjalainen, A. & Karjalainen, T. 2016. Osumia: Tieto 3 – Tietämisestä osaamiseen. Video. ePooki. Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 15. Hakupäivä 19.4.2024. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2016051812457.
Video käsittelee visuaalisesti mielenkiintoisella tavalla tiedon merkitystä ja pyrkii kertomaan, miksi pelkkä ulkoa opittu tieto ei riitä opiskelussa tai työelämässä. Tietoa pitää pystyä soveltamaan ja myös samalla luomaan uutta tietoa. Aktivointivideon luonteeseen kuuluu kysymysten herättäminen: Muuttuuko tiedon luonne tulevaisuudessa? Riittääkö tiedon muistaminen? Miten asioiden muistamisesta voi päätyä soveltamiseen, taitoon ja uuden kehittämiseen?
Ohjaus ja käsikirjoitus Juha Pousi Kuvaus ja leikkaus Tommi Karjalainen Tuottaja Asko Karjalainen, Oulun ammattikorkeakoulu, Studio Amok |
Aktivointivideon Stanford Encyclopedia of Phlosophy. The Value of Knowledge. Hakupäivä 28.4.2016. http://plato.stanford.edu/entries/knowledge-value/ Kaitaro, T. 2016. Miten erottaa tiede pseudotieteestä? Hakupäivä 28.4.2016. http://www.cs.joensuu.fi/~vtenhu/kaitaro.html Puolimatka, T. 2005. Usko, tieto ja myytit. Helsinki. luonteeseen kuuluu kysymysten herättäminen:
- Muuttuuko tiedon luonne tulevaisuudessa?
- Riittääkö tiedon muistaminen?
- Miten asioiden muistamisesta voi päätyä soveltamiseen, taitoon ja uuden kehittämiseen?
This video deals in visually engaging way with the meaning of knowledge. It also strives to point point out that mere remembering facts or learning by heart is not enough. Knowledge and information must be applied for real situations and used for real, practical purposes.
- Will the nature of knowledge change in the future?
- Why learning by heart is not enough?
- What is the process which leads from remembering to using, applying and developing new knowledge?