Talousmedia ja valkokaulustyöläiset - Ydinkohderyhmän arvioita talousjournalismin tasosta ja verkkomedian roolista
Hurmeranta, Markku (2009)
Hurmeranta, Markku
2009
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-7845-1
https://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-7845-1
Tiivistelmä
Talousmedia ja valkokaulustyöläiset -raportissa ääneen päästetään talousmedian ydinkohderyhmä eli omassa työssään taloustietoa tarvitsevat ammattilaiset.
Mitä mieltä nämä niin kutsutut valkokaulustyöläiset ovat talousjournalismin nykyisestä tasosta ja kuinka he mediaa tänä päivänä seuraavat?
Ovatko talouslehdet asiantuntevia ja analyyttisiä? Seuraavatko ne kohderyhmänsä kannalta oikeita asioita? Entä kuinka on kriittisyyden laita?
Median käyttötapoja tarkasteltaessa mielenkiintoinen kysymys on, minkälainen valmius talouslehden lukijalla on siirtyä lähitulevaisuudessa pelkästään verkkomedian käyttäjäksi?
Selvitys perustuu kyselytutkimukseen, joka lähetettiin kaikkiaan 2 100 omassa työssään talousinformaatiota tarvitsevalle ammattilaiselle. Heistä viidennes vastasi kyselyyn.
Mitä mieltä nämä niin kutsutut valkokaulustyöläiset ovat talousjournalismin nykyisestä tasosta ja kuinka he mediaa tänä päivänä seuraavat?
Ovatko talouslehdet asiantuntevia ja analyyttisiä? Seuraavatko ne kohderyhmänsä kannalta oikeita asioita? Entä kuinka on kriittisyyden laita?
Median käyttötapoja tarkasteltaessa mielenkiintoinen kysymys on, minkälainen valmius talouslehden lukijalla on siirtyä lähitulevaisuudessa pelkästään verkkomedian käyttäjäksi?
Selvitys perustuu kyselytutkimukseen, joka lähetettiin kaikkiaan 2 100 omassa työssään talousinformaatiota tarvitsevalle ammattilaiselle. Heistä viidennes vastasi kyselyyn.