Tuotetiedon hallinta terästeollisuudessa
Ibrahim, Joonas (2019-09-12)
Ibrahim, Joonas
J. Ibrahim
12.09.2019
© 2019 Joonas Ibrahim. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201909142861
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201909142861
Tiivistelmä
Yrityksissä tuotetiedon määrä kasvaa kilpailun kasvaessa ja markkinoille halutaan jatkuvasti uusia tuotteita tyydyttämään kuluttajien eri tarpeita. Tämän takia tuotetiedon hallinnan merkitys korostuu nykyään enemmän ja sen kehittäminen voi antaa yritykselle etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden. Tämä kandidaatin työ käsittelee tuotetiedon hallintaan liittyviä osa-alueita yleisesti kirjallisuuskatsauksen muodossa ja miten esimerkki yrityksen operatiivisessa toiminnassa tätä tietoa voidaan hyödyntää. Työn tarkoituksena on antaa lukijalle käsitys mitä kaikkea tuotetiedon hallinta sisältää ja miten yritykset voivat sen avulla kehittää toimintaansa. Product data in companies increases with the increased competition and market demands continuously new products to satisfy different needs of the customers. Because of this significance of product data management is emphasized even more today. Improving it can give the company an advantage to its competitors. This Bachelor’s thesis discusses on product data management and on the different fields of it generally and how a company can benefit from this data in its operational department. Purpose of this thesis is to give the reader understanding of product data management and what is included in it. Also how companies can improve their operations with it.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [32009]