Heuristinen evaluointi videopelien käytettävyyden arvioinnissa
Lankinen, Urpo (2015-03-30)
Lankinen, Urpo
U. Lankinen
30.03.2015
© 2015 Urpo Lankinen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201504021309
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201504021309
Tiivistelmä
Heuristinen evaluointi on ohjelmistojen käytettävyyden arviointimenetelmä, jossa asiantuntijat vertaavat ohjelmistoa olemassa oleviin yleisesti tunnistettuihin periaatteisiin, eli heuristiikkoihin, erilaisien käytettävyysongelmien löytämiseksi. Tässä kirjallisuuskatsauksessa keskitytään videopelien asettamiin erityisiin haasteisiin käytettävyysarvioinnin kannalta muihin ohjelmistoihin verrattuna, videopelejä koskeviin käytettävyysheuristiikkoihin ja niiden kehityshistoriaan.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [31941]