Opettajuus on tarina, jonka ensi lehdillä on merkitystä
Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2022, 12.10.2022). Opettajuus on tarina, jonka ensi lehdillä on merkitystä. Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen uutisia. https://www.chydenius.fi/fi/kasvatustieteet/tutkimus/opettajuus-on-tarina-jonka-ensi-lehdilla-on-merkitysta
Julkaistu sarjassa
Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen uutisiaPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2022
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://www.chydenius.fi/fi/kasvatustieteet/tutkimus/opettajuus-on-tarina-jonka-ensi-lehdilla-on-merkitystaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159499491
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vertaistyönohjauksen käsikirja
Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika (2022)Opettajuus on tarina, jonka ensi lehdillä on merkitystä -eikä ainoastaan opettajuus, sillä induktiovaiheeseen panostaminen voidaan tutkimusten valossa nähdä merkityksellisenä sekä yksilön ammatillisen kehittymisen että ... -
Teaching Is a Story Whose First Page Matters : Teacher Counselling as Part of Teacher Growth
Piispanen, Maarika; Meriläinen, Merja (MDPI AG, 2022)The starting point of the study is the work counselling process taking place in the induction phase of the students’ teaching career. The work counselling process consists of activities that support and strengthen the ... -
Oikea-aikainen ja opiskelijan tarpeista nouseva tuki työuran alkuvaiheessa siivittää pitkälle
Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika (Jyväskylän yliopisto, 2022) -
‘I’m a foreign teacher’ : legitimate positionings in the stories of a migrant teacher
Ennser-Kananen, Johanna; Ruohotie-Lyhty, Maria (Routledge, Taylor & Francis Group, 2023)This qualitative study examines one migrant teacher’s identity positions in the context of a peer mentoring group setting in Finland. Combining theories of legitimacy and teacher narratives, this study asked which positions ... -
Teachers’ professional agency in a centralisation-decentralisation system and a hierarchical cultural context : the case of Hong Kong
Lau, Josephine; Vähäsantanen, Katja; Collin, Kaija (Routledge, Taylor & Francis, 2022)Teachers are frontline actors in actualising educational innovations. In some contexts, teachers’ professional agency is undervalued. This study investigated teachers’ agency and its related workplace affordances in Hong ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.