‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages
Kyppö, A. (2019). ‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages. In F. Meunier, J. Van de Vyver, L. Bradley, & S. Thouësny (Eds.), CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019 (pp. 247-251). Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© 2019 Anna Kyppö
The complexity of language learning may be expanded to learning the languages belonging to the same language family, for example, Slavic languages. This paper reports on the reflection-on action research aimed at the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking at the interdisciplinary, blended course of Slavic languages and cultures. The course organized in modules is implemented in Moodle. Course content is designed by the teacher; however, Slavic languages are presented by native speakers of these languages. Learners have an opportunity to get familiar with Slavic languages, history, and culture from the presenters’ perspective, what generally results in the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking. Learning experience is intensified through reflective learner logs, which serve as a knowledge-sharing medium and cognitive learning.
Julkaisija
Research-publishing.netEmojulkaisun ISBN
978-2-490057-53-5Konferenssi
Eurocall conferenceKuuluu julkaisuun
CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33996621
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
"Luin oppikirjoja ja kirjaimellisesti pänttäsin asioita" : vieraiden kielten opettajaopiskelijat kielen oppimista ja opettamista pohtimassa
Alanen, Riikka; Kajander, Kati; Nyman, Tarja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2013)Portfolios have been used for a number of years in language teacher education to support and nurture pre-service teachers’ reflective thinking. Combined with the European Language Portfolio (ELP), portfolio provides a ... -
Video games in informal language learning : a learner perspective
Honkanen, Hanna (2024)Videopeliharrastukset ovat suuressa suosiossa kaikenikäisten kesken. Opetuksessa hyödynnetään usein opetuskäyttöön tehtyjä pelejä, kuten Kahoot!ia, mutta myös kaupallisia pelejä voidaan käyttää kielenoppimisen tukena. ... -
Constructing intercultural competence in Italian social service and healthcare organizations : pedagogical design, effectiveness research, and alternative visions for promoting ethnorelativism
Castiglioni, Ida (University of Jyväskylä, 2013) -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.