"...Making the most of what you have and getting the most out of what you make" : improvisation as a means of solving teaching challenges in Cameroon primary school
Tekijät
Päivämäärä
2019Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
The main aim of the research is to investigate the challenges teachers face in the Southern Cameroon primary school classrooms, and to find out to what extent teachers employ improvisation as a means to addressing these challenges.
The literature review affirms that teachers face situational challenges. These situational challenges arise daily in the classrooms. Hence, teachers must act in accordance to those challenges and requirements that arise from those different pedagogical circumstances.
Ten government owned primary school teachers were involved in the research.
The findings portray that Cameroon primary school teachers do face varied challenges such as lack of textbooks, over populated classrooms and the language of communication, time management and poor curriculum management.
Improvisational practices do take place in Cameroon primary schools, albeit timidly. Findings reveal that the practice of improvisation is very common with long serving teachers than new recruits. Through improvisation, teachers are able to use what they have to attain desired results rather than sit and complain about their difficulties or wait for someone to do it for them.
This study provides an overview of improvisation as a new concept in education, which if developed by teacher education shall become a professional skill. Such a skill shall be vital for harnessing appropriate teaching techniques towards attaining quality education in Cameroon.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28103]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Investigating teacher leadership in Cameroon secondary education : a case of two public schools
Tambe Ebot, Theresia (2018)Teacher leadership is crucial in improving schools and enhancing student learning. In Cameroon, the hierarchical nature of leadership and the internal school structures encourage the partition of roles and responsibilities ... -
Teacher perceptions of integrating EFL into primary-level Multidisciplinary Learning Modules
Christou, Andria (2020)Suomalaisen koulureformin myötä vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS 2014) esitteli monialaiset oppimiskokonaisuudet (MOK), jotka määritettiin osaksi jokaisen peruskoulun jokavuotista opetusta. Monialaisten ... -
Class teachers and subject teachers’ perceptions of teaching English at primary school
Mustalampi, Oona (2019)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten englannin opettajien käsitykset englannin opettamisesta eroavat toisistaan alakoulun kontekstissa. Kohderyhmänä olivat englannin aineenopettajat ja luokanopettajat, joilla oli ... -
Teachers' views on multilingualism : how does the presence of multiple languages in primary school English classrooms appear and to what effect? : "Mä olen suomenkielinen ... olen kaikki kieleni ihan opetellut."
Putz, Juho (2016)Monikielisyys ja sen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet ovat suomalaisissa kouluissa jatkuvasti ja yhä vahvemmin läsnä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten monikielisyys näkyy osana englannin kielen ... -
Self-compassion in learning : primary school teachers’ perspectives
Pulkkinen, Iina; Lakaniemi, Sonja (2023)Tämä laadullinen tutkimus tarkastelee itsemyötätuntoa suomalaisten alakoulun opettajien käsitysten ja opetusmenetelmien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on tarkastella, miten itsemyötätunto on osana opettajien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.