Puhetta yksilön, koulutuksen ja yhteiskunnan monikielisyydestä
Kangasvieri, T., & Vaarala, H. (2017). Puhetta yksilön, koulutuksen ja yhteiskunnan monikielisyydestä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12.4.2017(Huhtikuu). http://www.kieliverkosto.fi/article/puhetta-yksilon-koulutuksen-ja-yhteiskunnan-monikielisyydesta
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2017Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/puhetta-yksilon-koulutuksen-ja-yhteiskunnan-monikielisyydestaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26981454
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Viittova monikielinen lapsi : vanhempien kokemuksia viittomakielisen lapsen monikielisyydestä resurssina
Sironen, Satu (2012)Työni tutkii viittomakielisen monikielisen perheen vanhempien kokemuksia perheensä ja lapsensa monikielisyydestä. Tavoitteena on selvittää, miten monikielisyyden resurssi ilmenee viittomakielisessä perheessä, jossa käytetään ... -
Hupenevat kielivalinnat : kehnoa kielikoulutuspolitiikkaa vai kielenoppimismotivaatiota?
Kangasvieri, Teija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Artikkelissa tarkastellaan suomalaisen perusopetuksen yläkoululaisten vieraan kielen oppimismotivaatiota. Tutkimuksessani selvitin muun muassa oppilaiden vieraiden kielten motivaatioprofiileja, nykyistä kieliminää ennustavia ... -
Maahanmuuttajien kielitaito - yhteiskunnan resurssi vai yksilön kätköissä oleva pääoma? : esimerkkinä toisen polven suomenunkarilaiset
Straszer, Boglarka (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2014)The language policy of the European Union has the goal that every citizen will be bilingual and everybody will be able to communicate in two diQ erent languages besides one’s mother tongue. The aim of this article is to ... -
Moninaisia taitoja monella kielellä - pysyykö koulutus perässä?
Vaarala, Heidi; Kyckling, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.