Miksi englannin kieli ei taivu?
Paakki, H. (2016). Miksi englannin kieli ei taivu?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15.4.2016 (Huhtikuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/miksi-englannin-kieli-ei-taivu/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
”Osaan hyvin englannin kieliopin, rakenteen ja sanaston. Kuuntelemisessa ja lukemisessa ei ole mitään ongelmia, mut kun pitäis puhua, niin sanat ei vaan tule ulos…”. Miksi englannin puhumistilanteessa tuntuu tulevan vastaan kynnys? Tämä artikkeli vastaa kysymykseen esittelemällä päättötyötä, jossa tutkittiin englannin kielen puhumisessa koettujen ongelmien syitä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/miksi-englannin-kieli-ei-taivu/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Spoken foreign language anxiety during English lessons among junior high school students
Härmälä, Jesse (2022)Vieraan kielen puhuminen voi aiheuttaa ihmisissä jännityksen tunteita. Vieraan kielen puhumisesta aiheutuvaa jännitystä ja kieliahdistusta on tutkittu jo 1980-luvun loppupuolelta lähtien. Kieliahdistukseen voi liittyä ... -
Suomenruotsalaisten peruskoulunsa päättävien nuorten suullinen suomen kielen taito
Lampinen, Anni (1990) -
DigiTala – Miten automaattinen palaute voi tukea puhumisen harjoittelua?
von Zansen, Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Artikkelissa esittelen DigiTala-tutkimushankkeen kehittämän sovelluksen, jonka avulla suomen ja ruotsin oppijat voivat harjoitella puheen tuottamista. Automaattiseen puheentunnistukseen, arviointiin ja palautteeseen ... -
The role of pause location in perceived fluency and proficiency in L2 Finnish
Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; Koivusalo, Liisa (International Speech Communication Association, 2022)Fluency is a commonly used descriptor of second language (L2) speaking skills. Unplanned and too frequent pauses, hesitations, and repetitions disrupt the flow of speech and can cause temporal irregularities at all levels ... -
Creaky voice and utterance fluency measures in predicting perceived fluency and oral proficiency of spontaneous L2 Finnish
Kallio, Heini; Suviranta, Rosa; Kuronen, Mikko; Zansen, Anna von (International Speech Communication Association, 2022)While utterance fluency measures are often studied in rela tion to perceived L2 fluency and proficiency, the effect of creaky voice remains ignored. However, creaky voice is frequent in a number of languages, including ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.